|
Drop Down TV lift |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TizZ ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2020 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Marts-2020 kl. 07:12 |
Halløj
Jeg er igang med at renovere soveværelse og kunne i den forbindelse godt tænke mig fjernsynet monteret i loftet. Det bedste ville være et beslag der kører lodret ned og er skjult oppe på loftet når det ikke bruges. Tror det bliver kaldt drop down tv lift. Jeg har kigget på en del beslag efterhånden men synes kun jeg kan finde beslag der er beregnet til montering i et møbel og skal køre op. Er der nogen der har sådan et beslag monteret der kan henvise til en forhandler eller kendskab til noget? Gode råd montages 😊 På forhånd tak
Redigeret af TizZ - 03-Marts-2020 kl. 07:18 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1036 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at søge på "mount" i stedet for "lift", for eksempel "ceiling tv mount", "retractable ceiling tv mount".
Hvis det ikke er et meget stort Tv, så kan en projector lift måske også bruges. Eller lav en løsning selv - som den her, hvor der er brugt en garageport-motor og nogle skuffeskinner: |
|
![]() |
|
tak for svar. Synes jeg her søgt internettet tyndt for beslag. 😂 har fundet nogle enkelte beregnet til formålet, men i USA.
Der findes en del beslag bla på Amazon til 1500-2000 kr men er lidt i tvivl om de vil virke når de skal køre den anden vej, og det ville være lidt øv give det hvis det viser sig set ikke er muligt. Men tænker da en aktuator burde virke begge veje
|
|
![]() |
|
M1ch43l ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2012 Sted: Herfølge Status: Offline Point: 73 |
Beolit 707
|
|
![]() |
|
hej
Tak for tippet. Dem vil jeg forsøge.
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
Har du styr på isolering og dampspære i dit loft, eller har du et opvarmet loftrum? TV'et kan nok godt klare temperaturen oppe på loftet, men hvis du en vinterdag kører et 0 graderes koldt TV ned i din varme og fugtige soveværelse, så vil der blive dannet kondens på og inde i TV'et, og hvis du blot laver hul oppe i loftet og derved bryder din dampspære, så får du hurtigt fugt og skimmelsvamp problemmer. Så med mindre du har et opvarmet loft, så ville jeg nok droppe den ide.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Da jeg er igang med at renoveret rummet med nyt loft og bla også dampspærre burde det ikke være noget problem at køre den med op og så lave en isoleret kasse til tv'et.
Jeg har dog lige fået svar fra "flatlift" de vil have lige omkring 20.000 kr for sådan et tv beslag. tror jeg dropper idé'en det bliver vidst for dyrt. måske jeg bare skal vælge et flip down beslag i stedet hvor tv'et ligger plant med loftet og kan køres ned når det skal bruges.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |