|
Ortofon MCA-76 med MC20 |
Besvar |
Forfatter | |
Congame
Ny bruger Oprettet: 09-Februar-2009 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Marts-2020 kl. 19:53 |
Hej Allesammen,
Jeg har netop købt en brugt Ortofon MCA-76, som manglede i mit setup for at få lyd fra min Luxman PD262 til min Hegel H90 forbundet med Epicon 6, problemet er bare at jeg outputtet er meget lavt. Jeg er ikke nogen hifi-nørd men vil gerne have god lyd, så gør helt sikkert et eller andet forkert... Hjælp?! :) Mvh Søren
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
du skal ha fat i en ext riaa til MC pickup. Fordi din Hegel har ikke phono pladespiller indgang.
Redigeret af Munch - 13-Marts-2020 kl. 21:04 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Din nyindkøbte RIAA er sikkert 40 år gammel - den kan være defekt.
2. Har du læst brugsanvisningen? Den er - så vidt jeg forstår - ikke en rigtig RIAA, men derimod en der forstærker MC signal, til MM niveau og dermed skal forbindes til en pladespiller indgang på en forstærker, som “kun” har indgang for MM pickup’s. Klaus
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er sikkert intet i vejen med din MCA-76, men et spørgsmål om korrekt forståelse af enheden.
Din MCA-76 er en step up forstærker til MC pick-ups, og dermed brugbar til din MC20. Din MCA-76 løfter MC pick-up signalet til brug for en MM phono indgang/RIAA på din forstærker. Jeg bruger til min Ortofon MC30 Super en Ortofon T20 step up, som er tilpasset det ekstreme low output signal fra pick-up, og fra T20 sendes signalet til RIAA der er sat til MM pick-up, da output fra T20 forstærkes til MM signal.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |