|
YouSee YS4000 vs. Google WiFi |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
Valyc
Bruger Oprettet: 25-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Marts-2020 kl. 11:55 |
|
Hej,
Før jeg beskriver mit problem, så lad mig lige starte med at fortælle, at min viden om netværk ikke er så stor, så hav det i tankerne, når I læser mit indlæg ---- Jeg er lige flyttet i et helt nybygget hus, og har i den forbindelse fået fiber bredbånd fra YouSee. For at få en bedre WiFi-dækning i huset, så har jeg derudover investeret i Google WiFi. Jeg har dog store problemer med, at få YouSee boksen til at virke sammen med Google WiFi. Jeg har været i dialog med YouSee, som informerer mig om, at når jeg kobler YouSee boksen igennem Google WiFi, så giver Google WiFi YouSee boksen en IP-adresse, som YouSee ikke kan genkende, når boksen skal hente tv-kanaler. Hvis YouSee boksen er koblet direkte på YouSee routeren, så får boksen IP-adressen: 192.168.1.17, men hvis jeg kobler den via Google WiFi, så får den IP-adressen: 192.168.86.X. Jeg kan desværre ikke give boksen en statisk 192.168.1.17 adresse, da Google WiFi kun vil lade mig ændre det sidste tal. Kan se i Google App-en, at jeg kan ændre Google routerens LAN-adresse, som pt. hedder 192.168.86.1. Men hvis jeg forsøger at rette denne til 192.168.1.1, så melder app'en 'Subnettet overlapper WAN-adressen'. Kan se at under menupunktet WAN, så har den værdien 192.168.1.10. Så hvordan får jeg løst mit IP-adresse problem med YouSee boksen, uden at skulle kable boksen direkte til YouSee routeren (hvilket stort set er umuligt)? Kan jeg sætte min YouSee router i bridge mode, og så få lov til at ændre Google routerens LAN-adresse til 192.168.1.1? På forhånd tak
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du ikke bare lade din YS4000 have forbindelse til TDC routeren og så lade alt andet koble på google? Klaus
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, for der er meget langt mellem YouSee boksen og routeren, og jeg har så mange enheder på mit netværk, at jeg har switch i både stue (ved YouSee boksen) og ude ved routeren.
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
virker som om du bruger 2 routere.
Så enten sluk dhcp på dit google wifi eller sæt din vendor boks i bridge mode.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis for lidt udgange på switch, må de/den da bare skiftes til en/flere større model (Gigabit)
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Jørgen,
Jamen, YouSee boksen er skam forbundet til switch’en i stuen. Men switch’en er jo kablet til stikket i væggen, som fører ud til rummet hvor routeren står. Men der er tingene jo kablet på følgende måde: YouSee router —> Google WiFi —> Switch —> | Switch i stuen Efter som Google WiFi sidder mellem router og switch, så er TV-boksen indirekte kablet til Google WiFi.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv:
Yousee router -> switch -> switch -> yousee boks. | Google wifi i bridge mode Klaus
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9375 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skal bare slå dhcp fra på den. Eller sætte din yousee router i bridge mode.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan gør man det? Klaus
|
||
Valyc
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan kun slå DHCP fra Google WiFi, ved at sætte den i bridge mode. Men hvis man gør det, så kan den primære Google WiFi enhed ikke længere køre med Mesh.
|
||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så er det bare at sætte yousee router i bridge mode. |
||
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |