|
Hvilke subwoofer kable? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Marts-2020 kl. 20:28 |
||
Jeg købte for 15 år siden mit subwoofer kable som nu er blevet for kort.
Hvilke kabler skal jeg egentlig købe nu? Mit subwoofer har en XLR udgang. Kan den bruges? Eller er det bare et phono stik jeg skal bruge? Min forstærker er en Sony DN-1080. |
|||
wamsler
Bruger Oprettet: 04-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Brug line in. Y-kabel han/han- han
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Et sub kabel med et phono stik i begge ender og så er du kørende.
Er du sikker på at phase skal stå på 90.
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ifølge de billeder jeg kan se på nettet er der to udgange til Sub på din forstærker.
Så du skal bruge et stereo kabel. Det undrer mig lidt hvad du har brugt inden du flyttede rundt. |
|||
Jimmbo
Guld medlem Oprettet: 17-August-2007 Sted: Risskov.. Status: Offline Point: 1966 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det synes at jeg havde læst at den skulle. Men hvad mener du den skal stå på?
|
|||
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har brugt et Supra subwoofer kable før. Men jeg er bare lige blevet i tvivl om jeg skulle bruge noget andet. For jeg har kun haft et kabel i den ene phono udgang i subben.
|
|||
FLarsen
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mon ikke vi kan antage at de 2 stik er til sub 1 og til sub 2. I bedste fald KAN der bruges et stereo kabel, men aldrig SKAL.
|
|||
FLarsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved ikke hvad der er rigtigt i dit lytterum. Hvis den fast skulle stå på 90 var der ingen grund til at lave en justering. Jeg starter med phase på 0.
|
|||
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men jeg har, mig bekendt, ikke en stereo udgang til sub på forstærkeren
|
|||
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg prøver bare at stille den på 0. Hvordan finder jeg ud af, hvad den skal stå på, så?
|
|||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Flarsen Jeg skriver netop at det billede jeg kan finde på nettet er to udgange.
Så jeg antager at det er højre og venstre eller stereo. Hvorfor skulle der ellers være to udgange? @Jimmbo sæt en finger forsigtigt på basenheden og sub. Følges de ad? Slå de ud og ind på samme tid er det ok. Hvis ikke skal fasen vendes. Men hensyn til hvilken slags kabel du skal bruge er det religion. Hvis kablet er ok skærmet en det fint for mig. Jeg vil hellere bruge mine penge på bedre udstyr end kabler.
|
|||
Jimmbo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fantastisk! Det prøver jeg. Men vil jeg få mere ud af at have et stik med to phono i den ene ende og et enkelt phono i den anden ende? Eller er det nok at sætte et enkelt phono fra den ene udgang bag på subben og til til forstærkeren?
|
|||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |