|
God lyd til hjemmekontor |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Trisse
Super bruger Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Marts-2020 kl. 14:19 |
Jeg har et hjemmekontor som også fungerer som mit private lytterum. Det er 9 m2.
Jeg hører utrolig meget musik fra min kontorstol. Jeg har et Logitech sæt med små bordhøjttalere og en subwoofer. Og lyder sku ok. Men jeg vil gerne have endnu bedre lyd. Men hvad skal jeg investere i? Lyden skal komme fra min PC. Trådløst eller kabler er ligegyldigt. Budget er ikke ubegrænset. Max 10,000 kr. og meget gerne mindre. Hit me… Jesper |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
genelec eller yamaha studio monitors. Aktive højtalere. Du behøver på ingen måde betale 10K for god lyd, men med nogle gode genelec, så kommer du da godt nok også deropaf :-)
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb et par Dynaudio LYD 5 og en Pro-Ject Pre Box S2 Digital forforstærker. Det burde koste lige præcis ti stærke, eller lidt under, og det lyder hamrende godt. Eventuelt også et par isoAcoustics fødder til højttalerme.
|
|
orm08
Bruger Oprettet: 12-Januar-2010 Status: Offline Point: 233 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis du har iPhone, MAC eller iPad kan du overveje en Homepod - rigtig god lyd, nok klasse over dit nuværende Logitech setup, men ikke på højde med et dedikeret anlæg an rimelig standard
Se anmeldelse her
|
|
Trisse
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for alle de gode svar. Tror jeg skærer lidt i budgettet. Er lun på Yamaha HS serien. Men hvad er forskellen på disse og eks. en Sonos højttaler eller Argon fra HFK eller de mange andre.
Og hvordan tilslutter man HS serien? |
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvad med et sæt kef lsx, sådan et sæt har jeg selv lige fået mig, og syns de spiller fremragende
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vær opmærksom på at få lyttet godt til dem inden køb. Hvis du køber desiderede studie-højtalere skal du være bevidst om at de meget ofte er ret "skarpe" i lyden, da de er lavet til at høre alle detaljer. Dette kan godt blive lidt trættende for ørene i længden -i min optik kan du få højtalere der er mere "musikalske" på den der rokker-med-foden måde som jeg i hvert fald kan lytte til i lang tid.
Jeg har et par Audioengine A5+ i køkkenet som gør det ret godt, og jeg bruger et sæt Argon Alto 5 active i soveværelset (dog primært til hjemmebio) som også går det rigtigt godt.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm, jeg er en sukker for gode passive højttalere og separat forstærker.
Et sted at starte kunne være her: Dem her er måske for store til skrivebordet... Og så ellers finde en lille forstærker. Klaus
Redigeret af KlausDM - 22-Marts-2020 kl. 13:20 |
|
Trisse
Funktioner
Tak(0)
|
Har faktisk et par ældre ganske udmærkede reol Dali i skabet. Men forstår ikke helt hvad der skal til for at de snakker sammen med pc. Skal bare virke ikke noget fancy. Tænder keg pc, så er lyd fra højttalerne
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du skal have råd om tilslutning kræver det at vi ved, hvilken pc du har og hvilke udgange den har....
Klaus
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Et forslag til forstærker kunne være:
Klaus
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo overveje sådan en lille svend her som du kan føde med optisk eller normal RCA. Med sub out også. Så er det blot at tilslutte dine eksisterende højttalere .
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |