|
Receiver eller sonos port amp |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-April-2020 kl. 13:55 |
|
Jeg hat pt en pioneer vsx-527 som er tilsluttet et sæt b&w 585. Til receiver har jeg ligeledes tilsluttet en 10 år gammel sonos connect.
Ifb med sonos trade up program overvejer jeg at skifte til en port amp og droppe receiveren. Er der nogle der har et bud på om det vil være et skridt op, ned eller lige ud ift lyden?
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mangler du så ikke en forstærker.
Mig bekendt er der ikke forstærker i sonos port.
|
||
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
|
Port Amp er versionen med forstærker :)
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
mon ikke set er et skridt op.
Receiveren er jo i den biligste ende, så her kan man vel ikke forvente for meget.
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er så her Google ikke er din ven. Kan du evt hjælpe med et link til en port amp?
|
||
sl1000
Bruger Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
port er uden forstærker og amp er med forstærker
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen problemet. Søg på sonas amp |
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
okay.
Trådstarter skriver port amp. Det har forvirret mig. I første omgang læste jeg kun port. Port er uden forstærker. Amp er med forstærker. Port amp findes ikke. |
||
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
|
det var min fejl, beklager. Jeg mente AMP
|
||
321416
Ny bruger Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har selv lige skiftet fra en Denon AVR-X3600 til Sonos Amp, og jeg er meget tilfreds.
Setup'et er meget simplere, lyden er kanon og betjening er super simpel og stabil via app'en. Alt virker bare. Lige et par ting, som du skal være opmærksom på: - Hvis du vil tilslutte en sub og ikke vil bruge Sonos egen sub, så er niveauet på sub-udgangen meget lav. Det er derfor vigtigt at købe en subwoofer med en sensitivity-indstilling, idet du ellers kan risikere, at den auto-slukker pga for lavt indgangssignal. - Der er ingen mulighed for at tilslutte en center-kanal (Amp'en laver en virtuel center og det lyder fint) - Surround-højttalerne skal være fra Sonos. Jeg bruger Sonos One og de fungerer super. |
||
Mufti
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg vil tage en Sonos port.
Og så finde en god effektforstærker brugt. Eksempelvis NAD. Som svar på spørgsmålet om em AMP vil være en opgradering. Det vil det helt klart være i stereo. Til surround bliver du nødt til at købe lidt mere Sonos grej.
Redigeret af Mufti - 08-April-2020 kl. 09:52 |
||
321416
Ny bruger Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, det kommer lidt an på, hvad du skal bruge den til, og hvor vigtigt det er, at det er simpelt at bruge.
Hvis du skal koble til TV'et og bruge surround, så vær opmærksom på, at Port ikke har HDMI-ARC - det har Amp. |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |