recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt Hegel H80 værdi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt Hegel H80 værdi?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Curon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2020
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Curon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt Hegel H80 værdi?
    Sendt: 16-April-2020 kl. 13:42
Hey guys.

Jeg står og tænker på at sælge min Hegel H80 (https://www.hegel.com/products/discontinued/h80), som jeg ca. har brugt i 5 års tid.
Men jeg er meget i tvivl om hvor meget sådan en forstærker er værd nu om dage. Kunne være fedt hvis nogen kunne pege mig i en retning:)

Forstærkerens stand er fin nok, det primære som der er kommet med tiden er en summen som forstærkeren afgiver Tænker der nok er nogen der ikke er påvirket af det, men tænkte at det lige skulle nævnes ift prisvurderingen. Tænker det siger noget om at spolen vel har fået nogle timer med sig. Min kammerat sagde det var meget normalt at det kommer med tiden på forstærkere.

Hvad tænker i den har af værdi.
Hvad er fair for begge parter?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Curon Curon skrev:

Hey guys.

Jeg står og tænker på at sælge min Hegel H80 (https://www.hegel.com/products/discontinued/h80), som jeg ca. har brugt i 5 års tid.
Men jeg er meget i tvivl om hvor meget sådan en forstærker er værd nu om dage. Kunne være fedt hvis nogen kunne pege mig i en retning:)

Forstærkerens stand er fin nok, det primære som der er kommet med tiden er en summen som forstærkeren afgiver Tænker der nok er nogen der ikke er påvirket af det, men tænkte at det lige skulle nævnes ift prisvurderingen. Tænker det siger noget om at spolen vel har fået nogle timer med sig. Min kammerat sagde det var meget normalt at det kommer med tiden på forstærkere.

En pris må være omkring 30% af nypris.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hey guys.

En pris må være omkring 30% af nypris.
Hother, trådstarter skal nok bare vente 15 års tid endnu med at sælge, har du set hvad de forlanger for ældre eller ligefrem gamle brugte effektforstærker/ forstærker. Det er sgu lidt overaskende.

Jeg så f.eks. et Luxman forstærker sæt M05 med preamp som jeg selv købte tror det var i 89 til under 40K for sættet. Det sæt står i dag til salg for 40K med over 30 år på bagen.

Syntes jeg så nogle POA 6600 monotrin til lige omkring 3000,- stykket, de kostede for ny under 4000K,- stk. sidst i firserne. Og den gang spillede de ikke specielt godt, og de er nok heller ikke blevet bedre alderen LOL  Der er mange flere eksempler, det grå guldShocked
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 19:01

Forstærkerens stand er fin nok, det primære som der er kommet med tiden er en summen som forstærkeren afgiver 

Summen, mekanisk fra forstærkeren, eller ud gennem højttalerne?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Curon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-April-2020
Sted: Østjylland
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Curon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2020 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Forstærkerens stand er fin nok, det primære som der er kommet med tiden er en summen som forstærkeren afgiver 

Summen, mekanisk fra forstærkeren, eller ud gennem højttalerne?

Klaus

Det kommer ikke fra speakers.
Helt tydeligt fra forstærkeren.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 08:40

Ser ud til den er bygget med ringkerne transformatorer:
https://www.hegel.com/technology/dualpower

Spørgsmål er om det er 50/100Hz brum fra forsyning, eller anden frekvens?

Tanken var om det måske skyldes DC offset på 230V forsyning, som omtalt her:
https://forum.recordere.dk/dc-filter-230v_topic160493_page1.html

Mvh. JørgenT
Til top
Kasperp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Næstved,Denmark
Point: 233
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2020 kl. 09:53
Hvis det er den model med linie udgang, må du gerne give mig en besked når du finder frem til en pris, så vil jeg muligvis gerne købe den :)
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 10:36

Pris kr. 4.000 - 5.000,- alt efter udgave og stand.
Det trækker ned at den brummer og hvis det er første udgave.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu