|
NAD Masterseries vs HEGEL |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Jespersenn
Ny bruger Oprettet: 17-April-2020 Sted: færøerne Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-April-2020 kl. 02:26 |
||
Hej Audioguruer. Jeg er ved at opgradere mit anlæg og vil gerne have råd/anbefalinger omkring forstærkerdelen. Jeg skal bruge forstærkeren i min stue, som er 36 kvadratmeter. Det
er meningen, at den skal være centrum for mange forskellige lydkilder,
TV, streaming, vinyl og CD. Jeg har en bred smag i musik, pop, rock,
techno, klassisk og jazz. Jeg
startede med at købe nogle DALI Rubicon 8 højtalere, som jeg er meget
glad for. Jeg synes at de lyder godt, tro mod kilden men alligevel
underholdende, uden at det bliver for meget af det gode. Og prisen er
cirka det rigtige sted på pris/kvalitets kurven. Indtil videre, så har jeg overvejet enten en NAD M12+NAD M22v2, NAD M32/33 eller en HEGEL H390. Grunden
til at jeg overvejer disse er at de spiller omkring 200-300 watt, har
en (alt er subjektivt) ufarvet lyd, kan tilsluttes mange forskellige
kilder, har en ombord DAC og indbygget streamer. Nogle
ville måske synes at disse er overkill i forhold til mine højtalere,
men jeg vil gerne give lidt mere, netop fordi forstærkeren skal kunne
gøre mange ting på en gang og egentlig kun har brug for tilslutning til
internettet for at kunne spille det meste, ved en meget høj lydkvalitet.
Mit øvrige gear er nogle gamle Sony
forstærker, cd-afspiller og tuner fra ES serien, en Technics 1210 M5G
pladespiller samt en playstation og en stationær computer. Det er planen
efterhånden at opgradere disse også, når tiden og pengene er til det. Jeg
har læste en del anmeldelser og set en del youtube videor af nævnte
forstærkere, for det meste positive, med fordele og ulemper på begge
sider. Men jeg har ikke fundet nogen, hvor de direkte sammenligner dem. Jeg
har desværre ikke adgang til at lave en sammenlignende test imellem de
forskellige forstærkere og kender heller ikke så meget til deres track
record hvad angår kvalitet osv. Jeg foretrækker en forstærker af et rimelig kendt navn, for at opnå en bedre service, kontakt til forhandler osv. Jeg ville
sætte rigtigt meget pris på hvis nogle af jer kunne dele jeres indsigt i
hvilke af disse er et bedre valg for mig, samt hvorfor, eller om jeg
måske i stedet for skulle vælge noget helt tredie. |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ville ikke et sekund overveje NAD, hvis jeg kunne få en Hegel H390.
|
|||
itjf
Bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 152 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ideen med at købe en forstærker med indbygget DAC er rigtig god, især hvis man har to eller flere digitale lydkilder. Jeg ville selv gå efter en H190 eller H390, da jeg ikke kan få øje noget andet der giver mere for pengene.
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har for ikke så lang tid siden haft en Hegel H590 med hjemme hos en ven da han skulle til at skifte ud, vi skulle enlig have haft et par H20 med hjem men det kunne desværre ikke lade sig gøre øv øv.
Vi havde sætte fra Nad M12/M22 ved dog ikke om det var en v2 udgave? Og sættet fra Primare Pre60 og A60.
Glem alt om Nad, det er absolut det ringeste af de 3, forskellen er enlig ret så stor og man skal bestemt heller ikke være den store hifi nørd for at høre forskellen. Det er straks svære at vælge i mellem Hegel og Primare, fordi de spiller bare rigtig godt men lyden er dog forskellig og så det er nok mere din smag af selve lyden der skal sætte dit valg her. Det der kom bag på mig, og faktisk endda rigtig meget var at Primare A60 er en Class D forstærker, jeg har altid hold fingerne laaaaaang væk fra denne type forstærker simpelhen fordi de ikke kunne "SPILLE MUSIK" m.m. De ord tager jeg lige tilbage, og nu hold nu kæft hvor spiller den bare røv godt, jeg er faktisk dyb dyb overraskede, den havde ikke set det komme. Hegel 590 er jeg faktisk også lidt imponeret af , den lille "kasse" med alt den effekt og ikke mindst lyden og kombinationen med dac all in one, spændende. Der var i øvrigt en del susen fra diskanten på den 590 "hvid støj" selv fra en rimelig afstand, det vil jeg ikke kunne leve med... her her A60 stille, helt stille. Det hele blev hørt på nogle Dynaudio Confidence 60 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og den nye Primare 35.2 effekt med tilhørende Pre 35, lyder endnu bedre end Primare A60 kombinationen. Men A60/Pre60 sælges samlet til 55K, restlageret skal nok væk.
De nye Primare 35.2 og Pre 35 fås fra ca. 42K.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Arj, det der er bare snyd |
|||
Naiera
Funktioner
Tak(0)
|
||
Indtil for et par uger siden troede jeg også at jeg skulle have en H190 eller 360, brugt, og især netværksindgangen er totalt spændende for mig, som bruger Roon til musik. Ifølge Christian fra Hegel (ham der svarer hvis man skriver til deres info-adresse ) er DAC'en også bedre end den HD25 jeg bruger nu, så selvom den er indbygget mangler der altså ikke noget på den front. |
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det kan jeg så fortælle dig at de absolut ikke gøre, jeg har efterfølgende hørt begge sæt op mod hinanden i gennem flere dage, netop fordi jeg blev begejstret for Primare A60. Som brokoblet bliver 35.2 endnu mere skarpe og kolde i lyden end de var i forvejen, så dem skal jeg absolut ikke have stående. Jeg kan personlig ikke lide lyden i dem, men vi har hver vores smag Så jeg køber nok et par brugte Primare A60 til mit surround setup, de kan nok fås for 20k stk. Tænk et gang, at sættet kostede 110K i tidernes morgen
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja de spiller sgu godt, men mine B&W 802 D3 slipper jeg ikke
|
|||
|
|||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Forhandleren er ellers kommet med udmeldingen, at det nye sæt lyder bedre, men så må begge sæt til udlån. Et saks fra forhandlerens beskrivelse : “ A35.2 er uden tvivl Primares bedste effektforstærker til dato, væsentlig bedre end deres tidligere reference A60, som var og stadigvæk er fremragende. Og væsentligt bedre end deres meget roste A32.A35.2 er bare på et andet nivau lydmæssigt. Lyden er så elegant, opløst og nuanceret at den uden tvivl kan tage kampen op med de helt tunge og dyre drenge på markedet. Men det til en pris der er mere end rimelig ydelsen taget i betragtning. Her er der tale om fuldblods High End til en pris hvor flertallet af enthusiaster og musik interesserede kan være med.” Redigeret af JeTex - 17-April-2020 kl. 14:36 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
I øvrigt er A60 fuld balanceret, den er opbygget med 4 forstærker og med en strømforsyning der kan levere 2600VA. 35.2 har balanceret input, men er ikke fuld balanceret i forstærker delen, det er dog dens forforstærker Utroligt hvor mange lydmæssigt niveauer de anmelder enlig har og hvor meget bedre udstyret er i lyden i forhold til tidligere skrevet anmeldelser
Redigeret af Potter - 17-April-2020 kl. 15:15 |
|||
|
|||
Potter
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der en på dba der har 2 stk. 35.2, det var der i hvertfald forleden, mener den udbudte pris var 18k for begge
Redigeret af Potter - 17-April-2020 kl. 15:23 |
|||
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |