recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Connect til aktiv subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos Connect til aktiv subwoofer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
soegaard2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Marts-2019
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Connect til aktiv subwoofer
    Sendt: 03-Marts-2019 kl. 10:37
Hejsa!

Jeg anvender en Sonos Connect sammen med et par Beolab 6000 højtalere. På lager har jeg en aktivsubwoofer som jeg godt kunne tænke mig også at få koblet til denne Sonos Connect. Sonos Connect har kun phono output som føres til hver af Beolab højtalerne. Der er ingen sub-out på Sonos Connect. Jeg synes at have set, et eller andet sted, at man kan tilslutte den aktive subs phono-in via en phono y-splitter? På min aktive subwoofer er det phono indgange. Er der nogen herinde som ved mere om dette?

På forhånd tak :-)
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 10:10
Hej
Står med samme "udfordring" / ønske som det du beskrev i dit spørgsmål. Er meget interesseret i at høre om du fandt en løsning som du vil dele?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:23
Ja, jeg fik lavede løsningen med en phono y-splitter på left/right udgangene på Sonos Connect. Det virker meget fint :-)

https://www.av-cables.dk/phono-adapter/1-x-phono-rca-han-2-x-phono-rca-hun-vinklet.html
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:26
Altså ud over at du ved hjælp af splitteren har fået monolyd i dine fronter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:41
Nej, der sidder en phono y-splitter på henholdsvis left og right udgangene bagpå Sonos Connect. Hver Beolab højtaler har fået en henholdsvis left eller right signal. Altså rød til f.eks. højre Beolab og hvid til venstre Beolab. Fra y-splitterne bagpå Sonos Connect trækkes så ligeledes til min aktive subwoofer. 
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 11:46
Mange tak for info :) Og din sub spiller fint selvom det ikke er en decideret sub-out udgang med noget lowpass filter indbygget som den bliver tilsluttet?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:17
Jeg har justeret niveauer bagpå sub'en i forhold til smag og behag og er meget godt tilfreds.
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:22
Har en Argon bass 8 som skal kobles sammen med Beolab 6000 i sådan en løsning
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 12:26
Ok men det tror jeg også der er mulighed for på sådan en Argon sub ;-)
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 13:24
Må jeg også lige spørge om det er en Sonos Connect mk1 (eller hvad det nu hedder) som du har?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 13:35
Ja, det er en 10 år gammel Sonos Connect og Sub'en er også en Argon.
Til top
Milyag Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milyag Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2020 kl. 13:39
Fedt. Så kommer mit setup sikkert også til at spille ganske fornuftigt :-)
Mange tak for din hjælp / dine svar
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu