|
Sonos Connect til aktiv subwoofer |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
soegaard2000
Ny bruger Oprettet: 03-Marts-2019 Status: Offline Point: 8 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Marts-2019 kl. 10:37 |
Hejsa!
Jeg anvender en Sonos Connect sammen med et par Beolab 6000 højtalere. På lager har jeg en aktivsubwoofer som jeg godt kunne tænke mig også at få koblet til denne Sonos Connect. Sonos Connect har kun phono output som føres til hver af Beolab højtalerne. Der er ingen sub-out på Sonos Connect. Jeg synes at have set, et eller andet sted, at man kan tilslutte den aktive subs phono-in via en phono y-splitter? På min aktive subwoofer er det phono indgange. Er der nogen herinde som ved mere om dette? På forhånd tak :-) |
|
Milyag
Ny bruger Oprettet: 16-Januar-2009 Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Står med samme "udfordring" / ønske som det du beskrev i dit spørgsmål. Er meget interesseret i at høre om du fandt en løsning som du vil dele? |
|
soegaard2000
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, jeg fik lavede løsningen med en phono y-splitter på left/right udgangene på Sonos Connect. Det virker meget fint :-)
https://www.av-cables.dk/phono-adapter/1-x-phono-rca-han-2-x-phono-rca-hun-vinklet.html |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså ud over at du ved hjælp af splitteren har fået monolyd i dine fronter. Klaus
|
|
soegaard2000
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, der sidder en phono y-splitter på henholdsvis left og right udgangene bagpå Sonos Connect. Hver Beolab højtaler har fået en henholdsvis left eller right signal. Altså rød til f.eks. højre Beolab og hvid til venstre Beolab. Fra y-splitterne bagpå Sonos Connect trækkes så ligeledes til min aktive subwoofer.
|
|
Milyag
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for info :) Og din sub spiller fint selvom det ikke er en decideret sub-out udgang med noget lowpass filter indbygget som den bliver tilsluttet?
|
|
soegaard2000
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har justeret niveauer bagpå sub'en i forhold til smag og behag og er meget godt tilfreds.
|
|
Milyag
Funktioner
Tak(0)
|
Har en Argon bass 8 som skal kobles sammen med Beolab 6000 i sådan en løsning
|
|
Milyag
Funktioner
Tak(0)
|
Ok men det tror jeg også der er mulighed for på sådan en Argon sub ;-)
|
|
Milyag
Funktioner
Tak(0)
|
Må jeg også lige spørge om det er en Sonos Connect mk1 (eller hvad det nu hedder) som du har?
|
|
soegaard2000
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det er en 10 år gammel Sonos Connect og Sub'en er også en Argon.
|
|
Milyag
Funktioner
Tak(0)
|
Fedt. Så kommer mit setup sikkert også til at spille ganske fornuftigt :-)
Mange tak for din hjælp / dine svar |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |