|
Yousee Homebox & Asus AP |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Maj-2020 kl. 22:21 |
Hejsa,
Jeg leger med WiFi herhjemme og det driller. Jeg prøver at sætte min Asus RT-AC68U op som AP, hvor Yousee Homeboxen naturligvis router. Det er kablet. De har samme SSID, sikkerheden er WPA2 Personal samt adgangskoden er ens på begge WiFi's. Der er - og _ i navnet, og dermed ingen mellemrum. Men alligevel er der udfald, nok en form for overlapning og jeg har søgt på nettet, men jeg er ikke rigtig blevet klogere af det, desværre.. Jeg har forsøgt via Yousee side at optimere Homeboxens WiFi, og den ville sætte kanalerne til Auto? Jeg håber at I kan hjælpe mig
![]() Redigeret af Casper - 17-Maj-2020 kl. 22:22 |
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Udfald, prøv at forklare lidt mere hvad du mener.
Og, hvordan er router og AP placeret i forhold til hinanden. Hvor stort er huset du skal have dækket? Klaus |
|
![]() |
|
Casper ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 598 |
Hej igen,
Det skal jeg forsøge; Ud fra signalstyrken er der godt signal, men pludselig kan mine enheder bare stå og søge, søge ... Fx. når jeg søger nyheder, så kan den begynde at gå i stå og så går mobilen over på 4G fx. Det er det jeg mener med udfald.. I den forbindelse har jeg også leget med kanalerne, men der er ikke rigtig noget som hjælper.. Jeg bor på ca. 80 m2, men de 2 bokse står ca. 10 meter fra hinanden, sådan ca.. Adskilt af vægge. Det er muligt at det er for tæt? Redigeret af Casper - 18-Maj-2020 kl. 09:10 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19648 |
På 80m2 bør en enkelt router (Accespoint) placeret det rigtige sted, være nok. Har du mulighed for at sætte din Asus op i midten af af de 80m2 og så ellers slukke for wifi på din Yousee router? Klaus
|
|
![]() |
|
Ja det tænker jeg også som sådan, men ville lege lidt med det, når nu jeg har isenkrammet.
![]() Jo muligvis, den skal jeg lige tænke over hvordan kan gøres.. Tak for inputs indtil videre..
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |