|
Sony pladespiller PS-333 |
Besvar |
Forfatter | |
Bigfool
Bruger Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Maj-2020 kl. 11:51 |
Denne ældre dame har kørt upåklageligt gennem flere årtier, men ikke været brugt de sidste par år. Har nu fundet nogle gamle lp'er frem og ville afspille dem, men pladetallerkenen kører al for hurtigt rundt: Ved 33 rpm roterer den omkring 70-80 omdrejninger og ved 45 rpm omkring 85-100 omdrejninger - Jeg fatter ikke en meter ...
Nogle kvalificerede gæt fra en af jer? Hermed et foto uden pladetallerken: Takker på forhånd /Bigfool
|
|
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
mvh Christian
|
|
Bigfool
Bruger Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 125 |
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for lynhurtig reaktion Christian. Jeg har gjort som beskrevet på side 10 på linket du henviser til, men det giver ikke rigtig noget. Som jeg forstår den pågældende spørgers problem er det vist også mere pitch, der er hans problem...?
Jeg må nok se i øjnene, at pladespilleren har set sine sidste dage - Selv godt kram holder ikke evigt Men takker som sagt for dit input! Bigfool
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis jeg stod med pladespilleren ville jeg checke de tre DC spændinger for ripper, eller blot gå direkte på og skifte C11, 12 og 13.
Klaus
|
|
Bigfool
Funktioner
Tak(0)
|
Hej KlausDM
Jeg er på ingen måde særlig teknisk anlagt, så det er lidt tågesnak for mig Bigfool
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Bigfool
Funktioner
Tak(0)
|
Den tråd har jeg været inde på tidligere, men fatter ikke helt de tekniske betegnelser på engelsk
/Bigfool
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mit bedste råd må være at bruge penge på en nu pladespiller, fem for en 40 år gammel model.
For 1200 kroner kan du få en lille fin Denon pladespiller. Klaus
|
|
Bigfool
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er skam relativ aktiv kunde hos Hi-Fi Klubben og kender også mange af deres produkter - Det er ikke for at spare en tusse, jeg kan bare godt lide ældre hi-fi produkter, men det ender jo nok med en Denon i den billigere ende
|
|
Bigfool
Funktioner
Tak(0)
|
@JeTex: Har du mulighed for - med få ord - at oversætte "løsningen" til dansk, så en novice som mig kan forstå det?
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der snakkes om adskillelse og rensning af elektronik/kontakter, hvor der bruges kontaktrens på spray. En specifik del nævnes med et reservedelsnummer, som måske kan lokaliseres i pladespilleren, og nok denne der renses med kontaktrens. Og det er en helt almindelig fejl på den model, på en i forvejen middelmådig pladespiller.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Bigfool
Funktioner
Tak(0)
|
OK og tak 👍😄
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |