|
Erfaring med el-cykel konverterings-kits? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
nexium
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Maj-2020 kl. 16:15 |
||
Hej Alle
Jeg planlægger at konvertere min ladcykel til en el-ladcykel
ved hjælp af et konverterings-kit med el-motor og batteri, og vil derfor gerne høre
om nogle af Jer har gjort jer erfaringer med el-cykel-konverteringskits? Jeg tænker der er to muligheder: Enten konverteringskit til at sætte på kranken, eller konverteringskit med motor i baghjulet/bagnavet (det er en ladcykel, så forhjulsmotor er ikke en mulighed). Eksempler på konverterings-kits: Nav-motor: Jeg har overordnet set gjort mig overvejelser omkring motorer fra Bafang, og deres 36V, 250 watt mid-drive motorer, BBS01B, med pedal-assist (dvs den kun aktiveres når man træder rundt i pedalerne) som monteres i kranken på cyklen. Er der nogen som har erfaringer med den type el-motor? Er der nogen særlige ting man skal være opmærksom på når man bestiller dette? Hvorfor er det, at man ikke kan bruge fodbremse med sådan en model? Alternativt kan man købe et baghjul med nav-motor, men der lader det til, at man skal have en separat controller-boks til at samle alle stik og ledninger. Ofte ser det ud til at der er stor forskel på størrelsen af disse controller-bokse, hvorfor de ikke alle er nemme at gemme inde i batteriholderen. Derfor er jeg mest interesseret i krankmotoren. Hvor er det bedst at bestille delene fra? Man kunne evt også bare bestille delene fra ex. Coop’s hjemmeside: Controller: Så skal man dog selv bestille Pedal-assist sensor, speed-sensor, display, bremsegreb, bagagebære/batteri-holder og batteri, men får dog dansk garanti på vigtige dele på denne måde. Jeg kan bare ikke finde informationer om coop’s stik er
kompatible med bafangs stik – nogen som ved det? Ja, jeg er ny i denne el-cykelverden, og jeg kan ikke finde noget forum for det, så jeg prøver lykken her på rec.dk. Mvh Redigeret af nexium - 24-Maj-2020 kl. 16:21 |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
gå efter krank. Meget bedre at køre med..
|
|||
Pioneer540
Super bruger Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej
Jeg har selv købt ved Boxbike, jeg købte og monterede Velectro-motoren, som har fodbremse, den er 48V: Det er en god kvalitet, jeg købte den med XH18-håndtaget med indbygget display, det har jeg ikke fortrudt. Du kan ringe til Boxbike, de har en rigtig serviceminded medarbejder, som har tid til at vejlede dig grundigt. Jeg er ret tilfreds med den ☺️ Jeg er enig i, at du skal have en krankmotor, det er det bedste. Mvh René
|
|||
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1026 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
x
Redigeret af longjohn2 - 25-Maj-2020 kl. 02:26 |
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hov havde ikke lige set spørgsmålet med fodbremsen.
Dens effekt virker bare ikke når du har den motor på. Men på de fleste cykler, og sikkert også din, kan du montere en ekstra håndbremse. Og til det behøver du ikke et nyt baghjul. Kan ikke forklare teknikken bag.
|
|||
Pioneer540
Super bruger Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er derfor han skal vælge denne, den har fodbremse: Husk, hvis pedalarmene er kortere end 210 mm, skal man selv købe nogen løse, der passer med længden på ens egne. Det kan være lidt en udfordring med den højre, men man kan selv “lave” en højre ved at købe et sæt og afmontere klingen, så man har den løse højre pedalarm.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ej han skal ikke. Hvis han ikke gør, skal han bare montere en håndbremse.
|
|||
Pioneer540
Super bruger Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu spørger han direkte efter, hvorfor man ikke kan finde en model med fodbremse. Det har jeg linket til en model, der har. Jeg ved ikke, hvorfor du fastholder at skulle montere ekstra håndbremse, når det andet er en mulighed.
|
|||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
hvor spørger han direkte om det?
|
|||
Pioneer540
Super bruger Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Han skrev dette: “Hvorfor er det, at man ikke kan bruge fodbremse med sådan en model?” Jeg fandt en model der kunne det. Den opfylder hans behov. Den er faktisk lavet til lad-cykler, men kan bruges på alle cykler med fodbremse og standard krank-boks.
Redigeret af Pioneer540 - 25-Maj-2020 kl. 09:20 |
|||
Danielwj
Bruger Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
selvom du mister dansk garanti ville jeg klart købe fra udlandet, prisforskellen er så markant at dit sæt kan gå i stykker og du kan købe 2 nye, før du rammer samme pris som du skal give i danmark. Det er helt blæst. Jeg er selv i gang med at bygge et tsdz2 48v setup med et 17ah batteri fra enerprof, et hacked Bafang display og med softmod på motoren så.. ja det bliver lidt sjovere :) jeg afventer dog forsat leveringen på batteriet, så projektet er sat på stilstand lige nu. (jeg valgte tsdz2 over Bafang da cyklen tjener 2 formål hos mig, motion og transportmiddel, og motoren jeg har valgt er moment styret, til en lad cykel ville jeg helt klart også vælge Bafang)
Kig på http://yosepower.com/ (Husk at vælge german stock) http://www.pswpower.com/ven.php? ( husk at vælge german stock) https://enerprof.de (tryk på det engelsk flag oppe i venstre hjørne, så er siden lidt lettere at tygge sig igennem) - De er meget stærke på batteri siden, du skal dog være obs på der er minimum 30 arbejdes dages leverings tid på batteri fra bestilling til afsendelse. Første 2 sider er til at stole på ifht. leveringen, men deres batteri svinger i kvalitet. De 2 sidstnævnte er ligeledes til at stole på ifht. leveringen og høster positive anmeldelser på deres batterier. Held og lykke med søgningen. |
|||
nexium
Bruger Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har fundet svaret: På Bafang's krankmotorer drejer den store skive foran ikke med tilbage når man træder baglæns, hvorfor fodbremsen ikke vil virke. Man kan sagtens bruge krankmotoren i et setup med fodbremse og indvendige gear - dog obs for at det indvendige gearsystem ikke kan holde til at skifte under træk, hvorfor der er stor risiko for at det vil gå i stykker. Grunden til at jeg oprindeligt spurgt om dette var, at jeg synes det var besværligt (og dyrt) hvis jeg skulle ud og købe nyt baghjul og tilhørende udvendigt gearsystem. Nu ved jeg så, at jeg ikke nødvendigvis behøver dette, men der er risiko for at jeg alligevel smadre det indvendige gearnav medmindre jeg installerer en gearsensor. |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |