|
Dæmpe lys når ATV4K tændes? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Maj-2020 kl. 06:30 |
Kan man lave en automatisering der gør at lyset dæmpet når man tænder Apple tv?
Har både en hue og Ikea gateway - men synes ikke jeg kan få det til at virke :-(
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
Funktioner
Tak(0)
|
Logitech harmonie med en hub kan stuer Philips Hue. (Men ikke Ikea)
Så her ville du kunne lave en aktion der gør det. Der er en der sælger en logitech fjernbetjening her på recordere. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvilken automation hub bruger du ?
Men ja det kan sagtens lade sig gøre.
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, lader til jeg skal vente på en regnvejrsdag og så ellers igang med at lege
Havde egentlig håbet det kunne styres via homekit Men jeg tilslutter bare mine Ikea pærer til Philips hue hubben, så burde det spille :-)
|
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9401 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Med Homeassistant kan du
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4616 |
Funktioner
Tak(0)
|
Direkte med HomeKit kan Apple TV indtil videre kun opsættes med automatiseringer, hvor den reagerer på noget andet (f.eks. at noget tændes). Apple TV kan endnu ikke agere master, som får nogle andre enheder til at gøre noget. Samme med AirPlay 2 enheder. Ærgerligt at det skal tage så lang tid at få implementeret.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
Rasmus, det er præcis det der jeg vil - ved du noget omkring om Apple arbejder henimod det?
Skal reelt først bruges til efteråret, så har tid og vente :-) Har også en Logitech hub, men er tilhænger at styre det centralt via Appletv så den er hjernen
|
|
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis vi bare snakker om atv er tændt eller slukket, så kan det også løses med et HomeKit smart plug. Er atv tændt så sluk lys, gardiner, Sonos, plæneklipper osv. Redigeret af lahan - 29-Maj-2020 kl. 10:04 |
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4616 |
Funktioner
Tak(0)
|
JaAndersen: Jeg ved intet, men vi får jo nok svaret (om det sker / ikke sker på den korte bane) i næste måned på WWDC :-)
Lahan: Det er med ren HomeKit, via opsætning i Home app'en. Jeg ønsker ikke smartplug på Apple TV. Den skal stå i standby og være klar på sekunder til at vække TV'et via HDMI CEC. Det OLED TV, som får et always-on kredsløb på en ARM SoC er en stærk kandidat til vores næste TV. Et moderne TV i 2020 burde vågne lige så hurtigt som en smartphone gør det.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
lahan
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger dog power meter i et HomeKit smart plug, så kan se om det er tændt eller i stand-by. Jeg bruger fx dette på Sonos, da de har et ret højt stand-by forbrug. Så HomeKit slukker mine Sonos hver nat, medmindre de er i brug (>10w). |
|
JaAndersen
Funktioner
Tak(0)
|
De bruger cirka 4w = 365x24x4/1000 = 35kwh, det er da alligevel en del...
Men hvad bruger power meteret i standby strøm? Og hvad koster det? Hvis det bruger tilsvarende er der jo ikke noget sparet ;-) Det skal ikke lyde som om jeg er imod ideen - synes faktisk den er god, men det skal gerne hænge sammen
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |