|
Clint Eastwood fylder 90 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||||||||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10472 |
Funktioner
Tak(1)
Sendt: 31-Maj-2020 kl. 07:09 |
||||||||
Et af mine allerstørste westernidoler, Clint Eastwood, fylder i dag 90. Han har beriget verden med et utal af westernfilm op gennem -60erne og -70erne, endog også -80erne og -90erne, samt film indenfor mange andre genrer, både som skuespiller, instruktør og producer. Hans rygte var løbet forud i min omgangskreds inden jeg som 17-årig i 1967 endelig fik chancen for at se ham i Hævn For Dollars. Herefter var jeg lost, og da Den Gode, Den Onde og Den Grusomme havde premiere her i Aalborg mandagen før påske i 1968, var jeg selvfølgelig på pletten. Filmen blev bestemt ingen skuffelse, og jeg har siden set langt de fleste af hans film. Stort tillykke Eastwood, du har sandelig gjort det godt.
Flemming |
|||||||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||||||||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Han er et klenodie
Lidt trivia: Redigeret af Deschain - 31-Maj-2020 kl. 09:46 |
|||||||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4855 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Tillykke til Clint’en. Tidligere en go cowboyder, I dag en dygtig filmmager.
|
|||||||||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Ja, det er godt gået af Clinten, han har givet mange rigtigt gode oplevelser, på begge sider f kameraet.
|
|||||||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
ud over alle de gamle cowbojdere(spaghetti westerns) (incl space cowboys :) ) så mindes jeg ham i høj grad for Ørneborgen, hans rolle som philo beddoe (de film hvor han spiller bokser, den orango var bare vildt cool), elitesoldaten, og i den grad lige på kornet (første "syge rolle til John malkovic). Få mennesker har en portefølje hvor man kan nævne mere end 1 hånd af store værker.
Og så er han stadig mere badass som 90-årig, end de fleste moderne skuespillere i 20'erne og sandsynligvis mere end de fleste skuespillere nogensinde kommer til at blive.
|
|||||||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
|
|||||||||
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Ja , de 3 spaghetti western der gjorde ham verdensberømt...
En næve fuld dollars , Hævn for dollars , og Den gode , den onde og den grusomme , af Sergio Leone... Magtede ikke lige at skrive de Italienske navne... MVH Redigeret af hopgreve - 31-Maj-2020 kl. 15:20 |
|||||||||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|||||||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Ja det er så mest dem jeg holder af, ikke mindst pga Sergio Leone’s fantastiske musik.
|
|||||||||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
|
|||||||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Dirty Harry:
Redigeret af Munch - 31-Maj-2020 kl. 18:41 |
|||||||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
@hopgreve - Sergio satte i hvert fald en standard der strakte sig over rigtigt mange år. Tror også det var derfor jeg slugte bud og mario's komedie spaghettier (bud spencer og terence hill) med hud, hår og tænder og det hele (altså de tænder der var tilbage :-))
|
|||||||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4051 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
|
|||||||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |