|
Stereo setup til 10.000? rookie |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jmar22
Ny bruger Oprettet: 21-Februar-2017 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-Juni-2020 kl. 13:24 |
Hej, jeg har længe gernet ville have sat noget lyd op i min stue. (ikke en stor stue)
Jeg bruger normalt Tidal Hifi og vil gerne kunne streame det i så højt kvalitet som muligt. Kan et sonos setup streame i ordentligt kvalitet? Jeg har tidligere overvejet at købe en forstærker + kompakthøjtalere og så sætte en audio caster på med optisk lydkabel på en forstærker, for så at kunne streame i god kvalitet, som jeg har læst dette skulle kunne gøre. Hvad er det bedste lyd setup jeg kan lave i min stue til max 10.000 kr? |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har fat i det rigtige.
Og fint du henter råd herinde. Tag nu ud og lyt på de ting du får anbefalet herinde. Det er dig og dine ører der skal være tilfredse. Mit råd vil være at starte med at lytte til bluesound powernode 2i. Den understøtter Tidal og mange andre typer streaming. Med at par reolhøjttalere kan du holde dig under 10.000,-
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har købt dette, og det lyder fantastisk, og Tidal (og det meste andet) er i Heos app!
Fin forstærker der nemt driver 8 ohm. Den har en OK phono-indgang, hvis du får lyst til skiver. Streamer har samme DAC som de større Denon forstærkere, og gør det super. Bare et analogt kabel op til forstærkeren. Mega stor fremgang fra Airplay til en surround forstærker som jeg benyttede tidligere.
6700 + Højtalere. |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er mange muligheder. Men har du mod på brugt, kan du få meget lækkert, til under 10.000. Brugt Hi-Fi er prissat lavt. Især det i den bedre ende. Men det er lettere, når man ved hvad man gerne vil have. Jeg plejer at oprette en søgeagent, på DBA, guloggratis, og så bare vente..... så kommer det ønskede som regel efter kort tid, med mindre det er noget som virkelig hører til sjældenheder, så skal der ventes lidt længere :)
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
dr_schlemer
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af dr_schlemer - 10-Juni-2020 kl. 17:53 |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et fantastisk godt sted at starte ville være at købe min Creek Evolution 100A.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
For 10.000 er det min anbefaling af bruge 6000 på højttalere og maks 4000 på “elektronikken”. Budgettet kan se lidt anderledes ud, hvis du går efter brugte højttalere.
Men, højttalerne er den komponent der tegner lyden allermest. Derfor skal du ikke bare fare ud og købe de første og bedste højttalere, hvis du køber af ny. Et råd: B&W højttalere er flotte, men elendige at drive for de fleste forstærkere, så derfor bør du gå udenom dem. Et råd mere: kig nu efter om ikke der kan blive plads til et par små gulvhøjttalere. Der er ingen der siger at det behøver at være kleinhorns, mindre kan også gøre det. Dette par er super velspillende til pengene og så er der råd til lidt bedre elektronik. Klaus
|
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
2x sonos Five i stereo. Ca 9000.- fylder ikke meget og lyder rigtig rigtig godt. På sigt kan sub tilføjes. Så slipper du for hvilket højttalere-kabel-diskutioner herinde.
Plus sonos har ok gensalgs værdi efter nogle år.
Redigeret af 0leDK - 10-Juni-2020 kl. 19:55 |
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 579 |
Funktioner
Tak(0)
|
10.000 er et rigtig fornuftigt budget på brugtmarkedet. Der findes meget godt udstyr derude, til halv pris af hvad du kan købe i butikkerne.
Kan anbefale dig at se på aktive højtalere, som f.eks disse: De er lige over et budget, men måske er sælger klar på en handel?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers er der disse
Lidt billigere og endda måske med en bluesound node1 med i prisen.... Klaus
|
|
jmar22
Ny bruger Oprettet: 21-Februar-2017 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar alle sammen. Jeg tænker stadig lidt over det.
Jeg hælder nok mest mod mindre højtalere, da jeg ikke har lyst til at have 2 store gulvhøjtalere stående i min stue. men Måske jeg finder noget lækkert. Er podspeakers noget værd? her tænker jeg på Bigpod modellen. |
|
ekelund
Guld medlem Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1418 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan sige jeg lavede et setup til min søster til en maks pris på 8000kr Og endte med en Bluesound Powernode 2i og et sæt KEF R100 virkelig et imponerende setup som ikke fylder ret meget. også har du streamer og forstærker i et som understøtter tidal MQA Fandt forstærkeren til Ish 4000kr som demo og Kef R100 fik jeg fra tyskland helt nye for lidt over 3000kr dog kunne vi kun få de hvide til den pris , men i forhold til hvad KT radio vil have var det en seriøst besparelse. |
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |