|
Lærred ved vindue |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Juni-2020 kl. 10:40 |
Jeg overvejer at lave et gamerrum til ungerne. Endevæggen i rummet er 2,5 meter bredt og 3 meter højt og er en stor glasvæg. Det er ikke noget hjemmebio eller dyr projektor, blot til lidt ps4. Jeg overvejer at hænge et lærred der og har følgende spørgsmål:
Kan jeg hænge et lærred foran vindue uden at montere gardin under? Kan lærred tåle at få meget sollys på bagsiden? |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke et hvidt rullegardin vil tjene formålet som lærred når nu det ikke er så kritisk.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
det er ikke noget dårligt bud men kan ikke finde rullegardin med en bredde på over 2 meter og tænker ikke det er optimalt med en revne midt i billedet ;)
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Mon ikke en gardin forhandler kan klare det i et snuptag. Det ville være mærkeligt hvis ikke. Har selv et til ukritisk brug (feriebilleder/video), det var lagervare hos den lokale forhandler.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4731 |
Funktioner
Tak(0)
|
De findes skam. Men koster.
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
ja det kan jeg se ! Det gode spørgsmål er om jeg vil være dårligere tjent med at købe et brugt lærred som findes noget billigere?
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor meget betyder vinduet? Kunne man forestille sig et fastramme lærred af strækstof på en plade skruet op foran vinduet? Fylder jo ikke det hele, der vil stadigvæk komme lys ind. Strækstof er billigt!
|
|
jesperKBH
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville være ked af at lukke vindue af både pga lys og luft. Er et lærred lystæt ? Altså vil det lukke lys igennem når det sidder foran et vindue?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der kom lys igennem, så ville det ikke være brugbart.
|
|
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Jamen så foreslår jeg at der kommer hængsler i siden på pladen, så den kan svinges om på væggen til højre eller venstre for vinduet. Det har jeg set en bruger herinde lave til sin hjemmebio. Skal se om jeg kan finde tråden. Og det er den tråd her fra Vejrup, hvor rum str minder om dit. Og lærredet er foran vinduet og svinges til venstre når ikke i brug.
Redigeret af Munch - 14-Juni-2020 kl. 17:08 |
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville nok bare finde et billigt brugt rullelærred, de har som regel en vinyl bagside som eventuelt kunne bruges som “mørklægning” foran vinduet når det er rullet ned, om det holder til direkte sollys i flere år, det ved jeg ikke, men jeg ville prøve det og se tiden an.
|
|
Elmstrom
Super bruger Oprettet: 31-Marts-2011 Sted: Danmark, Århus Status: Offline Point: 312 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil have motor på dit gardin så er der ok priser her: https://www.poweredblinds.dk/
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |