|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 28-December-2006 kl. 17:18 |
Mit dejlige lille mediecenter i et mini Aopen kabinet virker helt perfekt på nær en KÆMPE irriterende ting, den fryser ved TV kiggeri eller kiggeri på allerede optagede programmer i forskellige tidsintervaller fra computerstart, det kan være fra 2min - 4 timer efter start. Eneste måde at få det frosne billede væk er at tage strømmen fra computeren og genstarte. Jeg kan således ikke optage fra mediecentret da den som regel fryser midt i optagelsen. Optagelse via epg, er jo den største årsag til at jeg har et mediecenter Jeg har skiftet TV tuner kort (et nyt Hauppauge 150 MCE) og opdateret alle drivere til computeren. Hvad kan årsagen være?? - Det kan vel ikke være varme da den ofte fryser efter 2-10 min TV kiggeri efter computerstart... Ud over det beskrevne, fryser mediecentret aldrig. HJÆLP !!! Redigeret af ajaj - 28-December-2006 kl. 17:21 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Jeg havde et tilsvarende problem med min AOpen XCCube Mini fra Midtdata med N vidia 6200 og Hauppauge PVR150MCE(LP). Det ser ud til, at problemet hos mig stammer fra NVidia PureVideo. Jeg prøvede et antal forskellige mpeg2-dekodere og kom frem til, at DScaler 5 løste kit problem med stabilitet og samtidigt var den decoder, der billedkvalitetsmæssigt mest ligner Purevideo. Du skal bruge DECCHECK -applikationen for Microsoft for at vælge, hvilken decoder, der skal være aktiv efter installation. Når dette er sagt, har andre brugere andre løsninger på freeze-problemet - overnstående var blot det, der virkede for mig. Giv evt. flere detaljer om din konfiguration (gfx, driver-versioner etc.) |
|
/lars
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Nå jeg kører DECCHECK får jeg at vide at min CyberLink video/SP decoder er taget som standard og virker perfekt. Men der er gul trekant på min Cyberlink MPEG dekoder og denne skal opdateres for at være OK (jeg kan blot ikke finde en nyere end den jeg har 6.0) herudover har jeg Nero decodere som alle får rødt kryds og ikke anbefales at bruge. Det samme gør den DScaler5 som jeg netop har downloaded. Hvad er gfx ? |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
OK - med "gfx" mente jeg "grafikkort". Prøv at vælge DScaler 5 som din standard-decoder og se, om det hjælper - altså om du slipper for freeze-problemer. Det er korrekt, at den har et rødt kryds i DECCHECK - men det betyder for DScaler 5 ikke noget i forbindelse med almindelig afspilning/live-TV. Som sagt oplever folk forskellige årsager til freeze - og mit tip var bare det, der hjalp for mig.
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
![]() |
Bantam, det var et rigtig godt tip For første gang siden jeg købte mit mediecenter for 1 år sidenhar tv-signalet kørt upåklageligt i 5 timer uden at "fryse". Jeg kører nu med DScaler 5. Mit grafikkort er iøvrigt Gforce Radeon x300/x550 som burde være optimeret til CyberLinks dekoder (det var dem der fulgte med som software). Endnu engang tak for tippet og godt nytår !!! |
|
![]() |
|
![]() |
Tak i lige måde! Det er godt at høre, at der tilsyneladende er fremskridt for dig. Jeg har haft adskillige stabilitetsproblemer (bl.a. med afsplining og live-TV som nævnt samt med TV-guiden - eller rettere, database-query-problemer i forbindelse med/efter download af guiden, hvilket gav "Tuner not avialable" og optagelser, der ikke gik i gang). Siden jeg har kørt den seneste opdatering til MCE fra Windows Update ("Windows XP Media Center Edition 2005 KB925766") og de seneste XP-opdateringer (inkl. Windows Media Player 11 men ikke IE7), ser der ud til at julefreden har sænket sig over min MCE PC - den virker stabil nu (jeg er tøvende med at udtale mig mere konkret om stabiliteten, da jeg tidligere har troet, at nu var den i orden - kun for at finde ud af, at det ikke var tilfældet). Jeg er nu derfor ved at teste om PureVideo har ændret adfærd og bruger p.t. den i stedet for DScaler5. Indtil videre har jeg ikke oplevet fejl - men som du selv ved, kan fejlen indtræde efter 2 minutter eller efter mange timer. Hvis det fejler, har jeg jo altid DScaler5 at falde tilbage på - og på trods af dens største svaghed (at den ikke kan "spole" - kun springe frem og tilbage) er den OK. Jeg har et antal andre ændringer, som jeg skal forsøge mig med at rulle tilbage (f.eks. et avanceret natligt boot-script/procedure og forsøge igen med USB2 WLAN i stedet for wired LAN). Godt nytår! |
|
/lars
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har heldigvis ikke haft alle de ustabiliteter som du har været igennem. Det eneste problem jeg nu har med MCE er at det ikke ser mit DVD-optager drev mere. Når jeg forsøger at oprette en CD eller DVD via Media Center siger den at "Der kræves en CD/DVD optager - kontroller at en CD/DVD optager er installeret og prøv igen eller annuller". Det har virket før (jeg har siden lavet en total reinstallation) og virker fint med Nero på XP siden til at brænde en DVD-skive, så drevet er jo installeret ... men hvorfor vil det så ikke virke gennem Media Center? That's the big question. Jeg har installeret Nero 7. Denne står nu automatisk i mce under "opret cd/dvd" som ikon nr 2 ved siden af " opret cd/dvd". Med denne kan jeg godt brænde fra MCE så længe filen ikke er større end DVDens kapacitet. Mit problem er, at jeg før brugte Sonic's encoder plugin som selv fandt ud af at tilpasse sig til DVD skiven. Men dette plugin virker ikke med Nero 7 men kun med MCE's originale "opret cd/dvd", som jo ikke virker hos mig . Redigeret af ajaj - 29-December-2006 kl. 19:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Er det holdt op med at virke, eftr at du har installeret DScaler5?
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej !, DScaler5 virker perfekt Efter at jeg i August pga mange små problemer med MCE valgte at formattere og reinstallere MCE kom det beskrevne problem. Det var der ikke før. Til gengæld virker alt andet nu |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har desværre ikke et svar til dig mht. at brænde DVD'er fra MCE vha. Sonic, da du jo har installeret Sonic. Et tip kunne være at søge på www.thegreenbutton.com - der kan man ofte finde hints til at komme videre. Jeg tror dog, at sitet er nede for tiden - det sker en gang imellem for dem (omkring sammenhængende fridage?) - men prøv igen nogle gange i de kommende dage.
|
|
/lars
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |