recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billedkvaliteten....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilledkvaliteten....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: billedkvaliteten....
    Sendt: 29-December-2006 kl. 20:03

Hej

Jeg har FireDTV med TDC Selector kort og jeg oplever hele tiden at billedkvaliteten er forringet. Her tænker jeg især på at billedet hele tiden ser ud som der ikke er nok farver, det ligner næsten et 24bit billede man har reduceret til 256 farver.
Dertil oplever jeg også ofte at pixelene på skærmen fryser eller hvordan man nu skal siger det. Det er mest markante når der er mennesker eller ansigter på skærmen. Er det et closeup af et ansigt der er i bevægelse, er det ligesom om at nogle af pixelene fryser et splitsekundt... lidt svært at forklare.

Er der nogen der har en løsning på det? Jeg har forsøgt med de medfulgte og codecs og har prøvet at hente NVIDIA purevideo codec. Resultatet er det samme.

Hjælp...

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 22:30
Det kan godt være at jeg ikke rammer rigtigt, men jeg har læst at antennesignalet skal være godt, ellers kan man netop få billeder hakker (det udtryk bruger nogen)

De ting jeg har set fra fireDTV har ikke fejlet noget, men der har ikke været særlig stor farvemætning eller kontrast syntes jeg. Det har stået lidt blegt faktisk. Men det har ellers set godt ud og der har ikke været noget der andet negativt. Det har stået skarpt. Jeg så en optagelse fra infokanalen og det så ud som om der manglede detaljer som jeg ved er der. De var ligesom visket lidt ud. Hvis det ikke var en enlig ting, så kunne det godt være forklaringen på de lidt blege farver. Du kan se det her, det er sidste halvdel af optagelsen der er firedtv. Det er sammenlignet med en selector  (første) Men det er marginaler der skiller. Der er nogle tynde rammer uden om de små billeder, de mangler ligesom på firedtv. På selector kan man se  rammen, også som et sort mellemrum mellem de billeder der støder sammen , men ikke rigtig på firedtv. (23MB)

http://upload2.net/page/download/ET6NkngUlJnASOx/samlet+%280 2%29.mpg.html

MartinB har floppyDTV og ved allerede meget, selv om han lige har fået det, måske man kunne kontakte ham. Hvis han ellers kunne dukke op :)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 23:27

Jeg tror faktisk du er inde på noget af det rigtige. Jeg har lige hentet det lille klip og kan se at på FireDTV klippet der er det grå midten helt udmættet farvemæssigt... det er det jeg prøvede at få formuleret før :)

Så jeg tror du har ret i at det har noget at gøre med farvemætningen. Men for mig ser det bare ud som hvis du havde et 24bit billed som baggrundsbillede i windows og man så nedjustere farverne i windows til 256 eller 32000 farver, så får man samme resulatet.

Men så alligevel ikke?!? Jeg smækkede Superman Returns på og flere steder i filmen, særligt når der var skyer på billedet oplevede jeg det samme. Farverne var lidt udmættet og udbleget som også beskrevet ovenstående.

Jeg læser bare alle mulige steder at folk synes FireDTV har bedre billed end Selector boksen. Dette føler jeg bare ikke er tilfældet hos mig. Så jeg vil selvfølgelig gerne vide hvad jeg kan gøre bedre eller gør forkert.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 23:50

Hvis du har et ordentlig antennesignal, skal billede vises ok...

En mulighed kunne være at der rent faktisk ikke anvendes det codecs, man regner med...  (efter flere installationer mv.).

Prøv evt. at optage en sekvens og afspil den med forskellige players...

Prøv evt. at hente Microsofts DecCheck til at kontrollere codecs... 

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=DE1 491AC-0AB6-4990-943D-627E6ADE9FCB&displaylang=en

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 23:58
Det handler nok en del om at selector laver signalet om til analog og så syntes det måske at være en selvfølge at det er ringere, men der er måske mere i det hele end man lige tror.

Jeg kan godt forstå du gerne vil have det bedste ud af det. Det er jo den vej man skal.

Kan man få forskellige drivere til fireDTV? Det kunne jo være en vej frem. 

Hvad er det for en udgave af windows du kører, syntes nemlig at xp media center edition har  bedre mættede farver end en almindelig XP.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 21:14

Vil prøve at optage nogle sekvenser med forskellige codecs når jeg får tid og ser om det har den store effekt.

Der er, så vidt jeg ved, ikke forskellige drivers til fireDTV og tror heller ikke det har den store indflydelse lige her.

Jeg kører med MCE. Det eneste jeg lige kunne få til at stemme med det var hvis man sagde at MCE desktoppen tar en stor del af farverne, så er det jo klart der ikke er farver nok til at vise det i fuld 24bit.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu