|
RGB eller YCbCr |
Besvar |
Forfatter | |
AlexKBH
Bruger Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 146 |
Emne: RGB eller YCbCr Sendt: 22-December-2006 kl. 14:29 |
Hejsa, Jeg har en Panasonic s52 dvd afspiller, som jeg har forbundet til min fladskærm gennem et HDMI kabel. Jeg har sat dvd afspilleren til at opskallere til 1080i. I dvd menuen kan man vælge det der hedder "HDMI color space" til at være: 1) RGB Er der nogen der ved hvad for skellen er? Jeg kan ikke rigtig se forskel selv, men ville høre om der var nogen der vidste hvad det forskellige tal evt. betyder. Redigeret af AlexKBH - 22-December-2006 kl. 14:38 |
|
Sinnet
Bruger Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 30-December-2006 kl. 02:47 |
Prøv og kig her : http://www.answers.com/topic/ycbcr-sampling
|
|
Tape Connection
Branche Medlem Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
Sendt: 30-December-2006 kl. 07:43 |
Da kilden (DVD-pladen) er Component 4:2:0, _bør_ du ikke kunne se forskel. Hvis du kan, er farvedekodningen i enten afspilleren eller tv'et forkert. Dette er imidlertid mere reglen end undtagelsen, så i praksis kan du ikke gøre andet end at prøve dig frem. Der findes test-billeder, bl.a. på Digital Video Essentials DVD'en, der kan hjælpe til at kontrollere farvedekodningen. |
|
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |