recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - avi adm 9.1 + Yamaha WXAD10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

avi adm 9.1 + Yamaha WXAD10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
falkendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falkendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: avi adm 9.1 + Yamaha WXAD10
    Sendt: 21-Juli-2020 kl. 01:39

Hej, 

Min hi-fi viden er desværre en del begrænset, så vil høre om der er en venlig sjæl der måske kan hjælpe med med at svare på et spørgsmål / løse mit problem.

Jeg har købt et sæt Avi adm 9.1 aktive højtalere og en Yamaha WXAD10.

Min udfordring er så at jeg meget gerne vil kunne streamings lydstyrken på min telefon, så hvis jeg afspiller fra Spotify på min telefon så vil jeg kunne skrue op / ned her.

Så vidt jeg forstår det er mit problem at når et “device” tilsluttes højtalerne via analogt input kan jeg ikke styre lyden og at Yamaha WXAD10 kun har analogt output.

Så mit spørgsmål er vil jeg kunne sætte en analog til digital converter i mellem min WXAD10 og mine højtalere også kunne styre lyden på det input der kommer ind i højtalerne?

Er med på jeg ikke kan styrre selve lydstyrken på højtalerne, men hvis vi nu siger at jeg har skruet højtalerne op på max som udgangspunkt.

Med venlig hilsen

Kasper

Redigeret af falkendk - 21-Juli-2020 kl. 01:44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 08:12
Volumen skal styres på din Yamaha dims.

Bruger du Line out (phono), eller Aux out (minijack) over til dine højttalere?

Det er beskrevet på side 5, hvad du bør gøre:

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
falkendk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falkendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2020 kl. 09:17
Tusinde tak Klaus, det havde jeg misset.

Jeg bruger Line out / phono - jeg vil straks prøve aux out i stedet for.

Kasper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu