|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() Sendt: 30-December-2006 kl. 17:27 |
halløjsa Har netop fået ny bærbar med win xp media center 2005 installeret :-) Da computeren ikke havde installeret en tv tuner, har jeg desuden købt wintv-hvr 900 hybrid tv tuner. Når jeg bruger det program, wintv, der følger med kortet, finder den udemærket kanalerne, men hvis jeg indtaster mit postnummer under media center installationen kommer den frem med kun en udbyder: Unmapped Digital terrestrial og herunder finder den ikke nogen kanaler. Jeg har tdc kabel tv og har koblet antennesignalet direkte til usb-tuneren på computeren. Mit postnummer er 6705, men jeg har forsøgt med 6700, 0000 Hvad fann gør jeg forkert |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg har ikke kabeltv og er ikke helt sikker på hvorledes det fungerer, men HVR-900 er en hybrid modtager der kan tage analog og digital (DVB-T) signal. I MCE kan lige præcis den tuner kun køre DVB-T. Så jeg tror ikke du får det til at fungere, medmindre du kan udstyre den med et ganske almindeligt UHF antenne signal af en rimelig kvalitet. Det kan være at du er en af de heldige der bor i nærheden af senderen, så kan du bruge den lille medfølgende stueantenne. For at se om du har dækning så se her Så får du dog kun DR1, DR2, TV" og DR Tegnsprogstolkning |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Kabel fra TDC sender DVB-C, det kort du har er DVB-T, det er egentlig også det MCenterfreak siger. Siden dit kort alligevel finder nogle kanaler, skyldes den analoge tuner.
Har du ikke valgt den forkerte tuner i mediacenter. Altså sammen med TDC kabel. Men det kan godt være at det slet ikke kan køre. Altså at en DVB-T tuner vil forstyrre. Måske kan du lave en manuel scanning med den analoge tuner i MCE. |
|
![]() |
|
edtwodth ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
![]() |
Hej Jeg ved ikke lige om jeg har forstået jer ret. Kan jeg ikke bruge dette kort selv om jeg har koblet kabeltv signalet direkte på? Jeg vil jo kun have de analoge signaler, det skulle vel være muligt at vælge mellem de 2 typer? Der står ellers i selve vildledningen at den understøtter mediacenter. Hvordan laver jeg en analog søgning. synes ikke lige jeg kan se den nogen steder |
|
![]() |
|
![]() |
Hmmm Jeg hæv lige tuneren ud af computeren og satte den i igen. Denne her gang fik jeg lov til at vælge kabel og den er nu igang med at søge - og finder - kanaler.... Tak for hjælpen :-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Ken_t Den tuner giver normalt ikke andre valg end digital terestrial. Som jeg skrev er det ikke muligt at bruge analog under MCE på denne specifikke tuner, men det lader til at den kan finde kabel kanalerne, og det er jeg som sagt ikke så stiv i. Jeg forstår det dog ikke idet denne tuner ikke skulle understøtte DVB-C Så hvis du har fået kanaler igennem vil jeg meget gerne høre om det! |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Der er jo både dvb-T og analog tuner i kortet, det er vel de analoge kanaler den finder?
|
|
![]() |
|
![]() |
#Ken_T Du har nok ret. I sommers da jeg installerede den virkede den kun med DVB-T og der stod direkte at kun DVB-T var supporteret under MCE, men jeg kan se at der er kommet nye drivere, så det er sikkert løst. Har ikke prøvet med de nye drivere da jeg kun bruger den i sommerferien #ha9953 Kunne du vælge mellem Antenne, Kabel eller sattelit, eller gik den direkte til Unmapped Digital Terrestial? |
|
![]() |
|
![]() |
#MCenterFreak Efter jeg hæv den ud og satte den i igen kunne jeg vælge mellem de 3 nævnte |
|
![]() |
|
![]() |
Så er det nok de nye drivere som "præsenterer" alle muligheder for MCE. Fungerer så alt nu? |
|
![]() |
|
![]() |
#MCenterFreak Jeps alt fungerer selv om jeg synes billedekvaliteten ikke er videre go. Men det er jo nok fordi jeg ser tv gennem selector til dagligt |
|
![]() |
|
![]() |
Analogt vil aldrig blive så godt som digitalt, men jeg har sgu svært ved at se forskel hos mig med DVB-T kontra analog, men det er nok på grund af mit gamle 42" ikke HD READY Philips Plasma
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |