|
Højtaler omskifter til forstærkere |
Besvar |
Forfatter | |
heinowalther
Ny bruger Oprettet: 15-August-2020 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-August-2020 kl. 13:31 |
Hej
Jeg har brugt min Sonos Amp i længere tid med et sæt højtalere. Jeg har nu fået smag for lidt retro B&o udstyr som jeg gerne vil hooke op på mine højtalere. Så jeg leder efter en omskifter der kan trylle dette for mig? De to forstærkere's udgange til højtalere skal ind i en omskifter hvor højtalerne så er tilsluttet. Jeg tænker at det godt må være en passiv omskifter. Jeg kan fint finde det modsatte, nemlig en indgang og to højtalerudgange, men man kan vel ikke bare vende dem om? (hmmm eller kan man?) Det der bare ikke må ske, er at de to højtaler udgange på hhv. Sonos Amp og B&o anlægget får direkte forbindelse... fordi så formoder jeg der sker trælse ting... og nok desværre i B&o afdelingen... ved ikke om man bruger dioder på højtalerudgange som beskyttelse? Alle inputs er velkomne... /Heino
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
heinowalther
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Klaus!
Det var jo lige den jeg skulle bruge... :-) /Heino
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Den Klaus linker til ser ud til at være god kvalitet.
Her er en boks der er billigere. |
|
heinowalther
Funktioner
Tak(0)
|
Tja... men det er jo til 2 sæt højtalere... dem findes der mange af, men ved jo ikke om den fungere "omvendt" altså med 2 sæt forstærkere?
Anyway jeg har bestilt dem som Klaus foreslog... :-) |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ulempen ved den er at bruger man den omvendt, kan man forbinde begge forstærkere til højttalerne samtidigt. Klaus
|
|
heinowalther
Funktioner
Tak(0)
|
Precis det jeg tænkte Klaus :-)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |