recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar / surround - sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar / surround - sonos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar / surround - sonos
    Sendt: 24-August-2020 kl. 20:55
Har fået et godt tilbud på 3 stk play:1 sonos
En playbar sonos
En sonos sub...

Nogen der ville kunne anbefale dette system til film og musik ? Eller er det skørt.  Ved jeg stiller mange spørgsmål - det skal gerne være kærestevenligt også :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 21:19
har lige læst en anmeldelse af lidt af systemet på flatpanels.  De var ikke så begejstrede
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4026
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 21:30
Men hvad er det du får efter specifikt? God lyd eller eller bare noget der er bedre en tv indbygget højttaler?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 21:32
ja godt spørgsmål egentlig.   Søger noget lækkert til når vi engang imellem hører musik og søger noget når der bliver smidt actionfilm på via Plex. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 21:54
eller vil et godt anlæg være meget bedre.   Kan få dette til 8.000 mangler så dog en receiver / nogen anbefalinger (brugt)

2x dali ikon 6 mk2 front
1x dali ikon vokal 2 mk2 center 
2 x dali lektor 1 bag
1x dali mentor sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

eller vil et godt anlæg være meget bedre.   Kan få dette til 8.000 mangler så dog en receiver / nogen anbefalinger (brugt)

2x dali ikon 6 mk2 front
1x dali ikon vokal 2 mk2 center 
2 x dali lektor 1 bag
1x dali mentor sub
det var nogle fine højtalere. De spiller godt. Jeg personligt kan ikke lide ikon mk2 serien pga. For skinger diskant. Men det er smag og behag. Jeg ville købe dem og en receiver det ville du være bedre tjent med

Redigeret af T-Duck - 24-August-2020 kl. 22:21
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 22:22
Og det kan en Sonos ikke hamle op med
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3788
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 07:08
Det dali system er by far bedre end sonos.
 - jeg har slev haft sonos i nogle år og jeg var fint tilfreds.
Fordelen ved mit sonos setup istedet for b&w/nad system var at vi brugte sonos hver eneste dag.
Så på den konto havde vi langt mere glæde af det. Jeg så heller ikke film på referenceniveau igennem nogle grundet småbørn og der var sonos også tilstrækkeligt.

Så ja lydkvalitet er det dali’erne du skal gå efter.
Æstetik og convenience er det sonos (sol altså heller ikke er elendigt).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 08:11
dejligt med noget input.  Måske man skulle overveje hvor meget det egentlig blev brugt - det har du nok ret i.    

Hvordan var opsætningen og funktionaliteten ved sonos. Synes jeg førhen har rodet med surround anlæg Og synes det var en jungle at hitte rundt i.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 08:26
og hvilken receiver ville kunne trække dette system ? Brugt er ganske ok
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 08:43
Jeg har en opsætning med 4 gulvhøjttalere og en pænt stor center.
Dertil kommer et sæt reolhøjttalere i køkkenet.

Jeg bruger det til surround måske en til to gange om måneden, men vil ikke undvære den massive lyd som et par store baghøjttalere kan give, når jeg så endeligt bruger surround.

Ja, det fylder, nej min kone er ikke utilfreds, ja vi bruger højttalerne stort set hver dag.

Ville jeg bytte med en soundbar?
Nej, absolut ikke......

Men, du skal selv finde ud af, hvad du har brug for!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 08:47
ok - tak for det :)

Så tænker jeg du har sørget for vable management. Tænker mere der er meget ledning der skal trækkes.  - men kæresten vil også gerne have god lyd til musik - men når der så skal ses film er hun ikke mega fan (men det er jeg) - 

Nå jeg må gruble lidt.  
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu