|
Hvor mange spots i loftet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-August-2020 kl. 21:58 |
Jeg skal have bygget en hjemmebio med troldtekt som loft.
I det loft skal der være nogle GU10 spots. Rummet er 4,3m x 3,5m. Spørgsmålet er, hvor mange spots bør der være? |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
sl1000 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2006 Sted: Hørsholm, DK Status: Offline Point: 213 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville mene 9 stk. med dæmper. så der er godt lys også når du skal støvsuge
|
|
![]() |
|
uhrskov ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-August-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 34 |
Enig med Sl1000
Har været igennem det samme i rum i samme størrelse, bare i en entré.
|
|
![]() |
|
thxtex ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 329 |
Hvor højt er der til loftet?
|
|
![]() |
|
spanky ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
jeg har sat 6 op i et rum næsten samme størrelse, og det er liiiiige i underkanten syns jeg
|
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Der er ca 230 cm i højden. |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
9 - 12 stk, man siger ca. en kvm pr spot. Vores badeværelse er ca samme størrelse og der har vi sat 9 spot op inkl. det i bruseren. + et over spejl.
Vi synes ikke at vi mangler lys.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeg siger mange tak for input.
|
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg ville også sige 9 stk. Og så ville jeg inddele dem i 2 zoner, måske 3. Tænker det må være rart nok at kunne have tændt kun for nogle af dem.
|
|
![]() |
|
GreedyDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 64 |
En anden mulighed er at sætte nogle ledskinner langs loftet i begge sider af rummet og så sætte et kvalitets ledbånd i. Det er hurtigt at sætte op og du slipper for at lave huller i loftet :-)
Jeg har selv brugt dette ledbånd som giver _meget_ lys i god kvalitet: https://ledpaerer.dk/hilux-led-band-5m-1600-lm-m-cri-97.html Du kan købe en trådløs lysdæmper og sætte på, så kan du styre lyset som det passer dig. |
|
![]() |
|
Det var da også en god idé, med lightstrips.
Jeg tænker på, at bruge Philips hue farvede BT pærer. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |