|
Gamer-PC: MSI eller HP? |
Besvar |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6249 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-August-2020 kl. 13:30 |
De to PC'er koster det samme og har det samme grafikkort GTX 1650 4 GB
Er den ene bedre end den anden til 1080p gaming, eller er de lige gode? OK, så lige at kun den ene har SSD Så er valget vel let nok? Bonusinfo: Links er til Power, da de har 10% rabat de næste dage
Redigeret af jake51 - 26-August-2020 kl. 13:31 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Så vidt jeg husker, og det er også det jeg får bekræftet i dette link er: Citat: 'AMD Ryzen 3 3200U The AMD Ryzen 3 3200U is a mobile Dual-Core-SoC that was announced in January 2019. It combines two Zen+ cores (with SMT / Hyperthreading so running 4 threads)' Ellers er Intel Core i5-9400F over dobbelt så hurtig: AMD Ryzen™ 3 3200U: 4137 Intel Core i5-9400F (2,9 GHz, 6 kerner): 9597 Jeg forstår IKKE at Power kan kalde HP'en en 'Stærk gamingcomputer'? Men hvis du oplyser, hvilke spil du ønsker at spille, er jeg sikker på, at der er flere forummedlemmer der vil rådgive, om hvad du bør købe. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-August-2020 kl. 14:48 |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg ville pt altid vælge ryzen, her ville jeg dog vælge den med Intel og ssd, helt klart.
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6249 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det bliver så MSI, tak
Vidste ikke, der var så stor forskel på CPU'erne Spil er Far Cry, Tomb Raider, Wolfenstein, Metro 2033/Last Light/Exodus, Ghost Recon Wildlands/Breakpoint og lidt Outlast
Redigeret af jake51 - 26-August-2020 kl. 17:20 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
Funktioner
Tak(0)
|
I det hele taget at kalde de to computere for gamerComputere er lidt at tage munden fuld.......
Klaus
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har planer om de spil, så skal du godt nok have en lidt kraftigere maskine end de to du har linket til. Særligt grafikkortet skal have et nøk opad. Bemærk også, at MSI maskinen *kun* kommer med en 256 GB SSD. Den kommer du heller ikke særligt langt med. Jeg ville klart kigge på enten https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/stationaer-pc/msi-infinite-s-9si-075mys-desktop/p-1061703/ eller https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/stationaer-pc/msi-codex-3-9sc-295eu-gaming-desktop/p-1049508/ eller https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/stationaer-pc/hp-pavilion-gaming-tg01-0026no-desktop-pc/p-1027260/ eller https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/stationaer-pc/hp-omen-875-0686no-stationaer-computer/p-1111456/ Bemærk dog, at det der eventuelt lige skal en ekstra HDD ind i dem, der kun kommer med en (lille) SSD. Og ja, maskinerne er nogle tusinde dyrere, men det mærker man også. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4717 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej. Først Linkservice, da ovenstående link ikke er click bare: Jeg bruger selv en HP PRO Desktop PC. Og er ked af at HP har designet den, med komponenter der i størrelsen IKKE passer med størrelsen til de andre komponenter fra Asien, man ellers kan købe på PC markedet. Det medfører at jeg ikke kan opgradere, flere af komponenterne i den. Mit forslag er derfor at enten selv at samler en Gamer PC, eller at få samlet en Gamer PC på bestilling. Men ellers venter vi alle spændt på de nye AMD Big Navi og nVidea Ampere grafikkort. Konkurrence vil være godt for os forbrugere. De kommer begge i dette halvår. Rygterne siger at nVidea holder et event den 1. september. Ellers skrev Lisa Su President og CEO af AMD i begyndelsen af juli på twitter, af den næste generetion af AMD CPU'er som kaldes ' 'Zen 3 are looking great in the lab and will be certainly launching this year.' Jeg ved ikke hvad din tidshorisont er. Men det kan måske være en ide at vente, enten for at købe det nyeste nye, eller måske for at købe de nuværende modeller til nedsatte priser? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 27-August-2020 kl. 10:07 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19555 |
Funktioner
Tak(1)
|
Drop power og brug MM vision i stedet..... Klaus
|
|
azrael
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1694 |
Funktioner
Tak(0)
|
Eller måske snarere Proshop, siden Jake bor i Randers. Følgende to maskiner synes ret spændende: https://www.proshop.dk/Stationaer-DUTZO-Konfigurerbar-Gamer-PC/DUTZO-Esport-Madness/8028534 https://www.proshop.dk/Stationaer-DUTZO-Konfigurerbar-Gamer-PC/DUTZO-Esport-Master/8028913 Begge maskiner kommer godt nok uden Windows 10 licens, men sådan en kan købes billigt, hvis du da ikke ligefrem har en gammel Windows 7 eller 8 licens liggende. Tak i øvrigt til Carsten for "link service". Jeg glemmer sommetider hvor u-smart forumsystemet er, og jeg havde ikke lige overskud til at rette links til efter jeg skrev beskeden. |
|
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det gør de alle, lige så snart der er et GTX grafik kort i. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |