|
Elegant centerhøjtaler |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-August-2020 kl. 17:25 |
Hej Jeg er ved at skitsere hvordan jeg gerne vil have reol eller hylde nedenfunder fjernsynet, for så at fjerne elektronikken til bag sofaen. I den forbindelse blev jeg inspireret af Nagash' billede i anden gruppe. Han har en B&O centerhøjtaler. Jeg har nu en Proac center, som er lidt "robust". Jeg tænkte om både på en anden, mere flad, men aflang type -eller en ældre B&O højtaler. Jeg har f.eks. set en Beolab 7-1(2), som dog er en stereohøjtaler. Er der nogen som har forslag til mere diskret center, dvs. mindre end den jeg har, som er 44*22*20 (b*d*h). Den må gerne være bredede, og skal være knap så dyb. Mine fronter er nogle ældre standerhøjtalere (Heybrook Quartet) Dem har jeg også luret på at skifte til nogle gulvhøjtalere med mere dybde.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du skifter resten ud så kig her https://www.hifiklubben.dk/hojtalere/kompakt-hojtaler/ de flade Dali kan bruges både som front og som center. Men de levere jo ikke den dybe bas
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://whathifi.com/us/bw/xt-series/reviewhar selv b&w xtc , meget elegant fåes i børstet alu, sort eller sølv metallak , men serien er udgået så du skal finde den brugt i Dba eller lign
prøv at Google den, du vil ku li den
Redigeret af blumenburg - 26-August-2020 kl. 19:01 |
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Den er faktisk ret pæn - og jeg synes kun det er sjovt at købe brugt ;-) Dem vil jeg kigge nærmere på. Hvad har du ellers af højtalere til dem? @T-Duck - har kigget lidt på nyt - men det er ikke en "flad" jeg går efter. Nok mere en i samme form som en soundbar
|
|
blumenburg
Super bruger Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
Funktioner
Tak(0)
|
den er super elegant og spiller rigtig godt.
jeg har bag-HT på standere i samme serie og fronter og sub er fra den svenske producent xtz. er osse stor tilhænger af brugt, og man kan virkelig finde guld derude
|
|
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan jo også sagtens bruge Beolab 7.1, 7.2 eller 7.6 som en center. Ganske vist er det en stereohøjttaler, men du kan bare bruge en simpelt Y-splitter til at dele monosignaglet fra center pre-out ud i 2x mono. Det er jo alligevel det samme processoren gør på et Beovision, når man kører surround mode på den.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ah okay
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
FPM series fra b&w var også ret diskret
|
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
noerden
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan har du monteret din center? Og hvad synes du om lyden fra den?
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1413 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som Nagash skriver vil en BeoLab 7.1/7.2 fungere som center. Montering kan ske enten med original fod, vægbeslag eller v.h.a. et hjemmelavet beslag.
Og lydmæssigt er det en rigtig god løsning. Den fungerer super som centerhøjttaler og passer perfekt til netop gengivelse af stemmer m.v. |
|
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes originale beslag til alle Beolab centerhøjttalere. Det er bare at finde en brugt hvor det følger med.
I øvrigt, når den skal bruges udelukkende som center, så er der intet formål i at gå efter 7.2 eller 7.6. Enheder og forstærkere er helt magen til i 7.1. De andre er blot fysisk større. Beolab 7.4 er i øvrigt helt magen til Beolab 10 inden i. 7.4 og 10 er de eneste ægte centerhøjttalere de har lavet. Men kig da efter en 7.1 brugt. De kan sagtens findes til en tusse i rigtig fin stand. Ellers kan de findes hos forhandlere brugt til 1500-2000kr og så får de 3-6 måneders garanti med. Og selv til 2000kr er det et vildt godt køb. Du får en center der er super klar i tale og virkelig kan brøle igennem. Den har trods alt sammenlagt 750W forstærker til at fodre dens enheder :-)
|
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |