|
Køling til surround |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-August-2020 kl. 18:48 |
|||
Hej
Jeg har en Marantz SR5010 som står i et UNNU-møbel der er monteret på væggen, med højtalerstof på lågen. Den bliver godt lun når lågen er lukket og jeg kunne selvfølgelig åbne den, men synes det er fedest den er lukket. Ville det give mening at købe en Aircom T10 eller S10 som skyder luften ud af fronten og altså ud af højtalerstoffet? Mvh. Lasse |
||||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||||
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
ja det er jeg sikker på at det giver mening, dog kan jeg stadig være nervøs for om den stadig kan komme af med varmen.
Se evt i min bio hvordan jeg har klaret køling til mine produkter som er gemt på samme måde som dit.
|
||||
Basknudsen
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Har godt tjekket din bio, jeg kan bare ikke lave sådan noget selv. Hvordan fungerer dit helt nøjagtigt? Puster dine blæsere den varme luft ud gennem lågen?
|
||||
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
||||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Både ja og nej, der sidder to blæser i lågen, hvor den ene trækker luften inde i møblet igennem stoffet, hvor den anden trækker luften ud af møblet igennem stoffet. Så ligger der også en blæser oven på min processor som trækker varmen ud af processoren. Har prøvet at vende den en gang, hvor den skubbede luften ned i processoren, men sp blev den varm omkring de enkelte DAC til hver enkel kanal - altså imod fronten. Det syns jeg ikke om, så vendte den om igen, så den igen trækker luften ud af processoren. Så sidder der en blæser under min effekt, som trækker luften ind i møblet og direkte op i køle rillerne på effekt. Alt sammen styres af fan controller som har en føler som ligge oppe ved processoren, så hvis den f. Eks bliver over 33 grader varmt, jamen så skruer fan controller alle blæser op på fuld styre indtil at den kommer under de 33 grader igen, sådan forsætter det indtil at den ikke overstiger de 33 grader. Men jeg køre med ca 40% styrke på blæserne, hvilket betyder lige meget hvor højt eller hvor længe jeg spiller, bliver hverken processoren eller effekt varm på nogen måde😊
|
||||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Super. Kender du til T10 eller S10 og tænker du det vil virke at den suger den varme luft væk fra min receiver og puster luften ud af møblet?
|
||||
|
||||
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det ville helt klart være en god ide at få luften skubbet ud af din recivere. Men om de er stærke nok til at trække luften ud igennem stoffet på din lågen, kan jeg ikke helt svare på. Har ikke hørt om andre solhat testet dem med en låge foran. Men jeg ved at de virker mega godt uden en låge foran.
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg kender produktet, men aldrig prøvet det. Til gengæld har jeg lært om køling, luftflow osv i forbindelse med design af styretavler til vindmøller. Jeg er sikker på at de nok skal kunne flytte luften ovenud af forstærkeren og en del af luften ud gennem stoffet. Men skal du have succes skal du også tænke over, hvor den kolde luft, der trækkes op gennem forstærkeren skal komme fra. Min klare anbefaling er nedefra og bagfra, så luften krydser op gennem forstærkeren fra "bagerst nederst" til "forrest øverst". Jo mere hul du kan lave til frisk luft, jo mindre arbejde byder du blæserne og jo mere energi kan de bruge på at skubbe luften ud gennem stoffet. Ved du godt at UNNU selv tilbyder løsninger på varmeproblemer? Klaus
|
||||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak for svar. Jeg havde glemt at UNNU selv laver løsninger til deres system, og det kunne også sagtens være et rigtigt godt bud. Det var mere hvis jeg kunne slippe for at fræse i mit nuværende møbel. Der er et hul i bunden men om det er nok til at trække luft udefra kan jeg ikke gennemskue.
|
||||
|
||||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
KlausDM Tror du det er nok hul til at trække luft op fra bunden. Hullet er i bunden op mod væggen.
Redigeret af Basknudsen - 27-August-2020 kl. 09:03 |
||||
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hullet er helt sikkert så stort at man kan trække nok luft til at køle forstærkeren. Spørgsmålet er om luften løber op gennem forstærkeren og ikke udenom. Har man huller bagerst o møblet hele vejen op og en blæser i toppen, trækker blæseren kun luften lodret op gennem møblet - bagved forstærkeren. Klaus
|
||||
Basknudsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ok, men når S10/T10 trækker luften direkte op af forstærkeren vil den varme luft så ikke blive erstattet af den nye køligere luft?
|
||||
|
||||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jo, svaret var mest møntet på at bruge UNNU's egne løsning. Overvej hvor let luften kan komme ind under forstærkeren. Hvis du får et varmeproblem, kan du altid sætte højere fødder under forstærkeren, eller lave hul i hylden. Klaus
|
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |