recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvitte kabeltv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvitte kabeltv

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kvitte kabeltv
    Sendt: 08-September-2020 kl. 23:08
Hej

Vi overvejer at skippe Stofa da prisen efterhånden er høj og vi er trætte af reklamerne på de fleste kanaler. 

Vi tænker  på at udskifte Stofa boksen med et Telmore Play abb. med Viaplay, Netflix, HBO, Tv2 play Basic og Telmore music samt, idag har mellem pakken + et par børne tilvalgs kanaler og et Tidal abb.

Men hvilket boks skal man satse på med disse apps, Nvidia Shield Pro eller Apple tv 4k? Jeg har aldrig haft den store fidus til æble boksen men er den det bedste valg for vores projekt so be it :) dernæst er kvaliteten på DR tv´s app god for på min pc er det ikke specielt kønt alt sammen, og bør man tænke på at opgradere Tv2 play til favorit pakken så der er live kanaler med.

Råd modtages med kyshånd. 

 

Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 05:31
Hvis du skal have en boks hvor alle apps. Ved ikke om Telmore er på hverken Android tv eller Apple tv. Men ellers ville jeg tage Shield pro. Da drtv kører stabilt på Android tv i forhold til meget netværks fejl i de tv på Apple tv som nogle oplever. Jeg har dog ikke oplevet den netværks fejl på mit Apple tv. Men jeg er dog mest gladeste for min shield

Redigeret af T-Duck - 09-September-2020 kl. 07:08
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 06:43
Hvis den skal bruges af hele familien og der søges den mest brugervenlige oplevelse, så vil min klare anbefaling være Apple TV.

Shield er også en fin boks, men dens sande styrke ligger i de mere avancerede brugsscenarier (Kodi, film rips). På streaming-delen er der mange små irritationsmomenter på Shield, herunder at apps hele tiden smides ud af hukommelsen, så de skal starte fra bunden hver gang man trykker på dem.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis den skal bruges af hele familien og der søges den mest brugervenlige oplevelse, så vil min klare anbefaling være Apple TV.

Shield er også en fin boks, men dens sande styrke ligger i de mere avancerede brugsscenarier (Kodi, film rips). På streaming-delen er der mange små irritationsmomenter på Shield, herunder at apps hele tiden smides ud af hukommelsen, så de skal starte fra bunden hver gang man trykker på dem.
se Ramus der bliver vi to aldrig enige. For jeg oplever ikke de ting du gør, men jeg oplever dem på Apple tv. Og hvis vi snakker brugervenlighed så androids channel brugerflade genial. For man skal ikke ind i apps for at så senest tilføjet osv. Der kan de lægges ude. På hjemmeskærmen. Og leanback keyboard er langt bedre end Apple tv row af bogstaver.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 08:21
På din Shield: Prøv at åbn Netflix, dernæst en anden app f.eks. DRTV og brug den lidt, og gå så tilbage til Netflix nogle minutter efter. Er Netflix stadig åben, hvor du slap sidst, eller starter den forfra? Jeg bruger Shield tube.

På vores Apple TV bruger vi slet ikke tastaturet på skærmen, men i stedet det tastatur som automatisk glider frem på iPhone/iPad samt automatisk login i TV-apps via iPhone/iPad. Det kræver så naturligvis at man har en iOS-enhed. Omvendt er 'Android TV' app'en til smartphone/tablet den rene elendighed at bruge, så her er man mere bundet til at bruge tastaturet på skærmen. Et tastatur på en TV-skærm bliver bare aldrig rigtig fedt, uanset formen.

Leanback på Android TV er et fint koncept til hjemmeskærmne, men jeg synes, at der er for få streaming-apps, der understøtter det. Ikke mange af dem, som jeg bruger, gør. Placerer man sine mest brugte apps på Apple TV oppe i øverste række, så får man noget lignende med 'Top shelf', men også med manglende support for mange apps.

Ift. app-support så mangler Android TV bl.a. Filmstriben, Apple TV app'en, Dansk Filmskat og mange af tv-distributørernes apps (hvis man vil tage sit flow-tv med). Tilføjelsen af DRTV har været et stort skridt, men generelt ser vi jo også, at nye apps kommer med stor forsinkelse til Android TV. Forhåbentlig bliver det bedre fremadrettet, men det må tiden vise.

Dertil synes jeg, at Nvidias manglende automatisk match-funktion er en faktor, særligt hvis man kommer fra en klassisk tv-pakke og gerne vil se tv-programmer (25/50Hz) uden at de hakker.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 08:37
Der til vil jeg så sige at tube udgaven var en fejl at de lavet, for i modsætning til pro og 2015/2017 udgaven har ram nok til at holde apps kørende i baggrunden.

Men så igen så er man tvangsindlagt til at have sin telefon ved sin side, hvilke mange kritiseret Chromecast for.

Vi kan godt blive enige i at tastatur på en storskærm er ikke optimalt men det er bedre end det Apple har lavet.

Hvad for apps ud over der mangle du channels. For netflix, YouTube, Viaplay, viafree, dplay, TV2 Play, sågar plex hvis man. Er til den slags har channels på hjemme skærmen. For ikke at nævne næste channel som linker til næste afsnit af serier men er i gang med på de tjenester men har. Uden man skal ind i app'en.

Ja Apple har den top row. Men det er kun 4 apps der kan have på en gang, i modsætning til Android tv

Ja det er kun Filmstriben og dansk filmskat der mangler. Men dansk filmskat udbud er godt nok ikke stort, ved ikke hvor mange af Telia TV osv der mangler. Men er idéen ikke at gå væk fra den slags pga bl.a. pris?


Jeg her ikke erfaring med 2019 modellerne men hakken af 50hz på Shield oplever jeg ikke som et problem på Shield men udpræget på Apple tv, hvis automatch ikke var slået til



Redigeret af T-Duck - 09-September-2020 kl. 08:43
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Tbent Tbent skrev:

Hej

Vi overvejer at skippe Stofa da prisen efterhånden er høj og vi er trætte af reklamerne på de fleste kanaler. 

Vi tænker  på at udskifte Stofa boksen med et Telmore Play abb. med Viaplay, Netflix, HBO, Tv2 play Basic og Telmore music samt, idag har mellem pakken + et par børne tilvalgs kanaler og et Tidal abb.

Men hvilket boks skal man satse på med disse apps, Nvidia Shield Pro eller Apple tv 4k? Jeg har aldrig haft den store fidus til æble boksen men er den det bedste valg for vores projekt so be it :) dernæst er kvaliteten på DR tv´s app god for på min pc er det ikke specielt kønt alt sammen, og bør man tænke på at opgradere Tv2 play til favorit pakken så der er live kanaler med.

Råd modtages med kyshånd. 

 


Jeg er heller ikke til Apple produkter, men Apple TV kan ikke slås på App support og brugervenlighed.
Har prøvet mange løsninger, men ATV er den der fungerer bedst over en bred kam.

DR TV's kvalitet er fin på ATV (ser på et 65" TV). TV2 PLAY er mere ujævn og der kan være ret store kvalitetsforskelle fra program til program.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men så igen så er man tvangsindlagt til at have sin telefon ved sin side, hvilke mange kritiseret Chromecast for. 

Jeg synes, at der er stor forskel på at skulle styre alt fra sin telefon/tablet, og så bare gribe ud efter den de få gange, hvor man skal indtaste tekst eller logge ind. At vælge en film eller tv-program i en familie er trods alt en fælles aktivitet, så det vil man da gerne have op på den store skærm, præsenteret på ordentlig vis.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad for apps ud over der mangle du channels. For netflix, YouTube, Viaplay, viafree, dplay, TV2 Play, sågar plex hvis man.

Jeg har ikke en fuld liste ved hånden, men bl.a. DRTV, HBO Nordic og CMore. YouSee havde engang, men virker ikke længere.

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja det er kun Filmstriben og dansk filmskat der mangler. 

Og Apple TV app'en med Apple TV+ og iTunes. Altså en af de streamingtjenester, der investerer flest penge i indhold pt., sammen med det mest komplette filmbutik med leje/købefilm i 4K HDR og Atmos.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 09:06
Til trådstarter, start med at prøve det af på din pc og se om du kan leve med kvaliteten - eller manglen på samme.
Jeg har kun 50” tv og er langt fra imponeret over eksempelvis kvaliteten af DR’s Streaming.
Vær opmærksom på at har du flere tv, kræver det flere bokse og måske specielle abonementstyper, hvor flere brugere er tilset samtidig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 09:24
Hvordan vurderer i denne nye streaming tjeneste fra Boxer?


Såvidt jeg kan se er den jo fint skruet sammen til cable cutters, men har ikke checket hvordan prisniveauet ligger.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 10:22
 Det kræver at det er deres bredbånd der bruges, så er DSL noget lort, så det jo er rigtig mange steder, så kan det ikke bruges.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2020 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til trådstarter, start med at prøve det af på din pc og se om du kan leve med kvaliteten - eller manglen på samme.
Jeg har kun 50” tv og er langt fra imponeret over eksempelvis kvaliteten af DR’s Streaming.

Streamingkvaliteten er lavere på PC end på ATV.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu