|
Placering af Akustik paneler |
Besvar |
Forfatter | |
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-September-2020 kl. 17:39 |
Hej Nu har jeg endelig fået sat dvs højtalere, subs og sofa op i mit lille lejligheds medie/bio rum. Nu skal jeg i gang med at have noget akustik på plads. Jeg
har pt 6 plader af 120cm X 60cm X 4cm akustik paneler i glasuld, som
skal hænges op. Jeg er dog lidt usikker på placeringen, men på tegningen
har jeg sat der hvor jeg tænker de skal lave. De 2 andre paneler er
ovenpå front højtalerne pt og tænker de skal blive der, altså hænges op
ovenover. Udover dette skal jeg også have noget
mere akustik i lofterne. Går enten med ideen om nogle 300cm x 120cm x
4cm plader som er nedhængt ca 10-15 cm i wires, eller at lave nedsænket
loft. Ved dog ikke helt hvad der er bedst. Rummet er 250cm til loftet,
så det kan "kun" nedsænkes med 10cm MAX, pga. brandsikkerhed etc. Har i inputs til hvor de evt. skal hænge i stedet? |
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænker det er nogle fine placeringer du har har fundet til akustik panel 1,2,3&4. Altså hvertfald hvis du kan se din diskant og mellemtone tone i et spejl der hænger på placering 1 og 3. Panel 5&6 ville jeg rykke længere frem mod lytteposition, således hvis det var spejle i loftet så kunne du se din diskant og mellemtone i dem også.
|
|
Grymok
Super bruger Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 337 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg forstår ikke helt det med panel 5 og 6 skal rykkes længere frem?
Så skal de stå midt ude på gulvet foran højtalerne/tvet? Jeg går dog med tanken om at lave panelakustik væg der hvor H1, center og h2 sidder, så kan jeg placere alle 6 akustik plader til venstre og højre for sofaen.
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror Armani taler om de vandret ophængte 5 og 6
Redigeret af Munch - 17-September-2020 kl. 14:42 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |