|
Markante skygger på LG C7 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 20:04 |
Jeg er den glade ejer af et 55” OLED LG C7. TV’et lever op til alle mine krav, men der er kommer nogle meget trælse ‘skygger’ nederst på skærmen. Det ser ud til, at nogle farve er brændt fast fra TV2 News. Skyggerne er særligt tydelige ved visse baggrundsfarver, fx Marvel-logoet. Desværre kan jeg ikke uploade billeder via min iPad her, da de hver fylder 2 MB 🤷🏻♂️
Er det noget, jeg kan gøre, for at fjerne skyggerne? Pft.
|
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder som Burn In, desværre.
Du kan prøve med en "skærmrens", ved ikke om det er, hvad LG kalder det. Bare af interesse, har du dit TV i stand by, eller slukker du helt for det år det ikke bruges?
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
KeWa
Guld medlem Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Funktioner
Tak(0)
|
Takker. TV’et kører næsten hele dagen - hver dag. Og meget ofte på TV2 NEWS.
Jeg havde tidligere et Panasonic plasma-tv, hvor jeg var meget påpasselig med, at dette ikke skulle ske (og det skete aldrig), men jeg var ikke klar over, at burn-in kunne finde sted på er OLED. Der er noget, som hedder Pixelopfriskning, men jeg synes ikke, at det hjælper.
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
News er hård ved ældre oled tv
Desværre er det nok skadet for altid. Der findes flere tråde om samme problem med news og kanal 5 logo |
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
øvøv. Ville det have hjulpet, hvis jeg ofte (fx en gang om måneden. Om ugen.?) havde kørt pixelprogrammet på tv’et?
Betragtes C7 som et ældre tv? Når jeg skifter tv’et ud, kan jeg så se news uden bekymringer? Redigeret af KeWa - 24-Oktober-2020 kl. 21:16 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Desværre har du ikke taget dig iagt for løbebåndet på News. Det er en dræber selvom teksten flytter sig. Hvis du kører screenwash ustandseligt, slider du såmænd bare TV’et hurtigere, så det er ikke løsningen. Løsningen er ikke at køre med de samme programmer dag ud og dag ind. De samme pixels blr derved slidt hurtigere og skyggerne fremkommer.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg ikke sikker på du kan, og det uanset om du køber Oled igen, eller køber LCD.
|
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Træls, når det nu er news, vi oftest ser. Ikke nemt at ændre tv-vaner.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Køb et meget billigt lille TV og brug det til News. Og ha så et Oled til mere normalt brug. De nye Oled er mere robuste over for burnin, men ikke til det konstante News kiggeri.
|
|
KeWa
Funktioner
Tak(0)
|
Det fungerer ikke i vores hus, da alt pånær toilet er et stort rum i stueetagen, hvor vi altid opholder os - og ser tv. Jeg må nok blot affinde mig med skyggerne.
|
|
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
Ja.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |