|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pjoska ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() Sendt: 01-Januar-2007 kl. 20:35 |
![]() jeg har et 37PF9731D som jeg købte fordi det skulle kunne vise 1080p men er åbenbart blevet snydt i markedsføring af dette tv. Jeg har ikke på noget tidspunkt kunne finde denne opløsning, og er nu ved og blive gal. Sidder med klistermærket fra tv som jeg afmonterede ved opsætning og her står: FULL HD display 1080p with 6 million RGB pixels. Jeg kan ikke finde nogen som kan give mig et klart svar, om dette tv kan eller ikke kan, vise 1080p, for hvis det ikke kan dette vil jeg sikkert smide sagen til forbrugerrådet, for det er da vildledning så det batter!!!!! Er der andre som har samme syn på dette eller måske ligefrem ved hvordan man finder denne opsætning |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
FULL HD betyder blot at displayet er 1920x1080pixels Det kan modtage og vise et full hd 1920x1080i (interlaced) signal, men det kan ikke modtage og vise et 1920x1080p (progressivt) signal. iøvrigt er opløsning ikke en opsætning man finder på selve TV'et, det er noget man sender ind i det, så jeg ved ikke hvad det er du leder efter eller hvor du leder efter det på TV'et. Opløsningen sættes på den enhed der sender til TV'et, hvorefter TV viser det, hvis det kan. I denne process skalerer TV'et den opløsning det modtager til TV'ets (panelets) opløsning. Så alt hvad du sender ind i TV'et bliver skaleret til TV panelets opløsning. Sender du et 576i/p dvd signal ind i tv'et bliver det skaleret til full hd 1920x1080 på tv'et Sender du et 720p (1280x1024) signal ind i TV'et bliver det også skaleret til 1920x1080 Sender du et 1920x1080i signal ind i TV'et bliver det også vist som 1920x1080 Hvis ikke du har en enhed, eks. en blue-ray afspiller der kan sættes til at outputte 1080p, så vil tv'et heller ikke vise 1080p. Det er ikke en opløsning man kan vælge på Tv'et. Men PF9731D kan mig bekendt ikke modtage og vise FULL HD 1920x1080 progressivt, kun interlaced.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
tbonde ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Denne her tråd interessere også mig, da jeg er lige ved at købe et 37PF9731D (måske). Hvad er det bedste alternativ til billedkvalitet? (sorry, lidt off-topic) |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Sharp er lige kommet med nogle 37" lcd tv med fuld hd... om de kan vise progressivt og ikke interlaced ved jeg så ikke, men det er værd at kigge nærmere på! Mvh Casper
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Piokongen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Hej TBonde, Du bør seriøst overveje Sony's nye 40 " LCD - Sony KDL-40W2000. Har i November udganven af "What Hifi" givet både Pioneer 427XD (plasma), Panasonic TH-42PX600 (plasma) samt Philips top LCD TV 42PF9831d eftertrykkeligt baghjul med 5 stjerner (max) og benævnelsen det bedste LCD TV til dato. Både hvad angår kontrast, sortniveau og billeddetaljeringsgrad skulle det overgå de førnævnte modeller. Derudover understøtter det 1920 x 1080p opløsning. Jeg har selv et Pioneer 427XD, som jeg er MEGET tilfreds med, så hvis Sony's 40W2000 slår det TV, så får du et SUPERGODT TV i Sony'et. Fåes i Tapeconnection til ca. 20500,-. Husk at det er 40W2000 udgaven, da der også er en 40V2000 udgave, som dog kun understøtter 1366 x 768. - Piokongen
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Umuligt. Der er noget 'What HiFi?' har misforstået. Men det formåede PC World jo også at gøre... |
|
![]() |
|
pjoska ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Tak for dit gode svar, men nu er det jeg siger/skriver: skulle have en fladskærm, læste lidt om dette og fandt ud af, at den rigtige skærm skulle have 1920x1080p med stort tryk på p, gik ud i verden og fandt frem til 37PF9731D var det tv jeg skulle bruge, da det skulle kunne vise 1920x1080p ud fra de oplysninger jeg kunne finde frem til bla. på philips egen hjemme side, hvis et format hedder 1920x1080p men kun kan vise 1920x1080i ja så mener jeg det er bevist vildledning, så kan man kalde det opløsning på skærmen, og skrive tv.et kun kan vise 1920x1080i. Vi forbruger uden den højere tv eksamen går jo ud fra, at med den tekst de skriver endda med klistermærker på deres skærm, at den vil kunne vise en fuld bluray/hd dvd i 1920x1080p og ikke kun i "i" nu spørg jeg er det mig som bare er tossedum eller det ikke vildledning?????????????? bageren kan jo heller ikke skrive at det er et fuldkorns brød og sælge mig et mørkt rugbrød |
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej kigger du på philips hjemmeside står der kun 1080i der har været skrevet meget om det men svindel er det hilsen agger |
|
![]() |
|
nordic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Og noget der skuffer mig en hel del, har købt dette lækre LCD, og opdagede at da Xbox360 kunne vise 1080P fik jeg bare blå skærm? og jeg tænkte hva.... og begyndte at sætte mig ind i sagen. Ind til videre har jeg ikke fundet nogen der kan bekræfte at det ikke virker på Xbox360 med VGA kabel og 1080P og har forgæves ledt en del efter det. Men jeg har hørt noget om at Sharp´s LCD de nye modeller kører med samme panel som Philips 37PF9731D og de kan godt modtage signalet 1080P, så man kunne håbe på at en firmware update kan løse dette. Jeg har også har ringet til philips som også var en anelse forvirret over dette og de sluttede også af med at sige at den på nuværende tidspunkt ikke understøttede 1080P :( . Havde været fedt hvis dette bare virkede, føler mig sq også lidt snydt der, især når man står og er ved at ofre penge på det nye HD Drev til Xbox360 og så ikke kan vise 1080P :(
|
|
![]() |
|
Zilent ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Jeg har netop læst Philips dokumentation som kan downloades i PDF format fra deres website - der står der under afsnittet: "Billede/display/skærm" følgende: "Panel-opløsning: 1.920 x 1.080p pixel". I mine øjne "skal" det være ægte/full HD. Derefter står der så under "Understøttet skærmopløsning" følgende som maximum: "1920 x 1080i 2Fh" - det fatter jeg så ikke lige... Har tidligere på dagen bestilt et tilsvarende for en ven men overvejer nu at annullere ordren - nogle som har et bedre alternativ der understøtter "ægte 1080p"? Helst i prisklassen omkring de 20.000. @Pjoska: Hvordan er din oplevelse ellers af dette TV? Og har du prøvet at benytte X-boxens HDMI kabel? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har tilsluttet min xBox over componet da jeg kører den igennem min forstærker, ligeså med min samsung box fra stofa, den kan jo ikke kører HDMI på denne model, hvilket jeg også er tosset over, havde jeg vist de ting jeg ved idag havde jeg aldrig købt et philips, men sikkert taget en plasma skærm fra pioner. Tv'et viser et ok billede bare ikke i de lysegrå/sorte område fra dvd, skærmbehandlingen mod sollys er totalt i top, og antallet af indgange er ok, men ville jeg købe det idag NEJ NEJ NEJ simpelthen fordi jeg føler mig snydt, det der er lidt surt er jeg selv bestilte det hos en ven som har en tv biks, så det er philips jeg på en eller anden måde skal have ramt på |
|
![]() |
|
![]() |
prøv og følge denne link: http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/tree/TV_GR_ DK_CONSUMER/FLAT_TV_CA_DK_CONSUMER/LCD_LARGE_30_40_SU_DK_CON SUMER/catalog.jsp?language=da&country=DK&catalogType =CONSUMER&proxybuster=SZR4UQWRZOFRBJ0RMRESHQFHKFSEKI5P LCD-skærm til ægte HD 1920x1080 pixel står der, hmm det er da at lyve mener jeg, næ man skal bore dybt for den oplysning der hedder 1920 x 1080i hyg hyg pjoska |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |