|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Strife ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 02-Januar-2007 kl. 23:05 |
||
Hej alle elektronik nørder! Efter at have brugt et par timer på dette fantastiske forum med at læse diverse tråde om fladskærme, er jeg blevet en del klogere, men har alligevel nogle spørgsmål, da jeg vil ud og købe et nyt tv. Mit budget er 15.000 +/- det løse. Den skal bruges til at se tv (forløbig analog, men man kan vel anskaffe sig en digitalbox til TDC kabeltv?), DVD, computer (sandsynligvis til billeder og film, nok ikke som generel computerskærm). Det jeg har læst mig frem til er at Panasonics pv60 skulle være en ret god skærm, men er der andre plasma skærme i samme prisklasse som er værd at kigge efter? Hvis vi nu går over og snakker LCD skærme istedet? Er der nogle brugbare alternativer i samme prisklasse? Jeg har tidligere haft kig på nogle af Alfaviews skærme, som ser meget fede ud, men kan forstå lidt på folk herinde at det vist ikke er alt for godt? Hvad med ting som opløsning, HD osv. hvor meget skal man ligge i det som alm. bruger. Det jeg tænker på er at det sikkert er noget som feinschmeckere går op i, men som alm. tv-seer er det vel ikke altafgørende for ens valg eller? På forhånd tak, Michael |
|||
Screw you guys i'm going home!
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
||
Næh. Kun hvis du vil smide 3k mere i og så går efter Pioneer 427. Dét er bedre, men dyrere.
|
|||
![]() |
|||
Strife ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() |
||
Naiera>> Kan du evt. definere bedre? Mener du bedre billedkvalitet, flere funktioner eller noget helt andet? |
|||
|
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
||
Samlet set bedre billedkvalitet og flere features, som f.eks. modtagelse af 1080p@24fps, som bliver en pænt stor fordel ved Blu-Ray og HD-DVD.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Naira>> Tak for svarene. Mht. modtagelse af 1080p, Blue-Ray og HD-DVD, så er jeg ikke elektronik nørd nok ( Jeg kender udemærket begreberne og teknologierne (sådan da), men jeg har ikke planlagt at udskifte min DVD-afspiller med en med Blue-Ray, medmindre det hurtigt bliver allemandseje hvilket nok er tvivlsomt. Mht. HD opløsning ved jeg endnu for lidt om hvor brugt det vil blive inden for den næste stykke tid. Næsten alle lcd-skærme man ser har f.eks prædikatet HD-Ready, men er der overhovedet planer om inden den næste stykke tid at udsende tv signaler i HD? Mht. HD-DVD ved jeg heller ikke hvor mange DVD'ere der idag kan fås som det. Til det ser jeg for få DVD'ere. Så det ser jeg umiddelbart som lidt ekstra lir som Hans Hansen kan blære sig med over hækken til naboen uden egentlig at vide hvad fanden han snakker om. Og så ved jeg ikke om de 4K i forskel er opvejet af en tilsvarende bedre billedkvalitet Men sig mig endelig imod, jeg søger jo råd så jeg kan lave det bedste køb. |
|||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det får betydning hvis du en dag anskaffer dig en Blu-Ray eller HD-DVD afspiller. Det behøver ikke være i morgen, men kunne jo sagtens være om halvandet år. Modtagelse af et 1080p@24fps signal betyder at man minimerer skaleringerne (der vil ske én, inde i fjernsynet) og at filmene kører mere flydende end ved normal PAL eller NTSC.
Det er svært at sige; du må selv i Tape Connection og kigge. Hvis jeg havde pengene ville jeg have købt Pioneer, men jeg måtte nøjes med PV60 og jeg er bestemt ikke skuffet. Det er et rigtig fedt TV, men Pioneer skulle bare være en smule federe ![]() Redigeret af Naiera - 03-Januar-2007 kl. 00:02 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu ligger Tape Connection lidt langt fra hvor jeg bor, men vil da bestemt kigge derover inden jeg køber nu hvor jeg har noget at gå efter. |
|||
|
|||
![]() |
|||
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
||
Hej Du kunne også se på denne model Panasonic TH 42PV600 til ca. 16.000. designet er pænere end PV60, samt bedre lyd + et par ting mere, syntes jeg. Fåes også i 37" til ca 14.000. Men som der bliver skrevet, der er reelt kun disse 2 mærker i denne prisklasse der er værd at kigge på. Men i den sidste ende er det op til dig, hvad der afgør hvilken skærm du vælger, dem jeg har nævnt, samt Pioen, er Plasma, det kunne jo være du var til LCD.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, der kommer til at gå flere år før vi ser TV i HD, og på plasma TV i 42" er opløsningen på 1024*768 tilstrækkelig, også til at lave rigtig pæne billeder engang når HD-materiale bliver mere udbredt. Det behøver du ikke tænke så meget over. Hvis det primært er til normal fjernsynskigning TV'et skal bruges, så er PV60'eren nok det bedste valg. |
|||
![]() |
|||
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
||
Ikke helt enig. Derudover kommer den nye TV2sport også i en HD udgave, og Canal Digital har lovet en række nye HD kanaler i år. Deruover var der Fordboldt VM og MGP i HD. Flere at den slags kommer også. Så HD er altså lige *nu* og ikke bare fremtiden. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu tænkte jeg så egentlig mere på DR og normal TV2. Der kommer til at gå flere år før de kanaler kommer til at være HD; det kan der vist ikke være nogen tvivl om.
Jeg ska' da os' selv snart ha' en HD-æske til Canal Digitalen, men det er jo vist noget der stadigvæk, grundet pris og ringe udvalg af kanaler, er tilgængeligt for de få...
Nu snakkede jeg jo altså om TV i HD og ikke hvad man kunne få af HD-materiale. Som du kan se nævner jeg jo også HD-DVD og Blu-Ray flere gange her i tråden, som ting man kunne købe og udnytte fjernsynets høje opløsning med. Redigeret af Naiera - 03-Januar-2007 kl. 13:02 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Men efter jeg kan forstå er der ingen reelle alternativer i LCD i øjeblikket, selvom jeg dog er blevet anbefalet denne Samsung http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233718 af en der arbejder med tv og andet elektronik til daglig. Så han har fået overbevist mig om at jeg nok i det mindste skal ned i en butik for at se på skærmen. Så må jeg jo derefter se hvordan den hamler op mod de 2 plasma skærme jeg har kig på. Mht. HD så udfra de ting jeg har hørt, og min egen fornemmelse for hvad jeg kommer til at bruge skærmen til, så er det nok først noget som jeg vil sætte som krav til min næste skærm om en 3 års tid. Men jeg vil da absolut kigge på Pio'en for at se hvordan den ser ud. Umiddelbart ser den også lidt mere lækker ud end Panasonic'en. |
|||
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |