recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Appel TV4k eller Shield ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Appel TV4k eller Shield ?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Appel TV4k eller Shield ?
    Sendt: 21-November-2020 kl. 11:53
Jeg har købt en Nvidia shield og jeg er faktisk blevet rigtig glad for den da jeg synes at fjernbetjeningen er langt bedre end den Appel TV 4K har.

Desuden har jeg lagt mærke til at når jeg streamer Tidal HiFi (abonnement) så viser den Master ikonet, det gør Appel TVet ikke.

MEN er det reelt samme output jeg får fra begge enheder eller er der forskel på signalet??

Jeg erkender at det er lidt svært at høre forskel da mit svage led i kæden er en Marantz SR6009.

Jeg skal ikke have 2 bokse (der kan det samme) koblet til systemet, og jeg vil derfor returnere Shield hvis der ingen forskel er.
Jeg vil ikke af med mit Appel TV da de simpelthen er den største udbyder af 4K materiale.
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 08:45
Hvis du vil have bedst mulig lydkvalitet så skal du beholde din Shield. Den kan bitstreame til din receiver hvis du har lokale medier. F.eks. mkv filer eller lydfiler. Jeg går ud fra, at det er nyeste generation du har. For ellers understøtter den ikke Dolby Vision. Og det må du ikke gå glip af.

Jeg har begge bokse, men bruger Shield når det skal være ekstra godt. 
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 09:08
Når vi taler musik i CD kvalitet, der begge bokse forfærdelige da de upsampler alt fra 44.1 til 48khz, og det er der ingen af de to bokse der gør godt.

Min erfaring er, at Apple tv skære for meget af de lyse toner, så musikken bliver mudret, men shielden beholde de lyse, men skære af mellentonerne.

Men der kommer tidal master jo ind da de køre med højere sampling rate. Der ligger over 48khz, det klare shielden til UG da den kan afspille op til 192khz men Apple tv kan kun op til 48kh, så den vil downsample.

Når det gælder film man selv har liggende lokalt på en nas/server. Så er bitstream som Shield kan uundværlig.

Så jeg vil mene som i den tråd oppe i surround, så er det Shield og Apple tv der er de svageste led, på nær Shield når du spiller hires audio via tidal Master

Redigeret af T-Duck - 22-November-2020 kl. 09:13
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 23:19
Du kan såmænd godt omgå resamplingen ad "CD-kvalitet" på Shield. Kommer bare en på hvilken app man bruger. Bruger du Tidals egen app, så undgår du det ikke, men hvis du kører Tidal fra fx Plex, så gør du, hvis blot du sætter den til bitstreaming under indstillinger. Samme med lokaler filer selvfølgelig.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 05:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Du kan såmænd godt omgå resamplingen ad "CD-kvalitet" på Shield. Kommer bare en på hvilken app man bruger. Bruger du Tidals egen app, så undgår du det ikke, men hvis du kører Tidal fra fx Plex, så gør du, hvis blot du sætter den til bitstreaming under indstillinger. Samme med lokaler filer selvfølgelig.
jeg plejer nu ikke rette på dig. Men du tager fejl her. Ikke en gang plex kan undgår at upsampler musik desværre. Alt hvad jeg har læst inde på Shield forum, og når jeg tjekker hvilket signal min receiver modtager, så har CD kvalitet musikken lige fået en upsampling i møllen

Redigeret af T-Duck - 23-November-2020 kl. 05:31
LG nanocel, Denon x1400h front Dali (opticon LCR og sur. zensor 1, C zensor vocal, FH alteco). Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, music assistent med heos, pladespiller argon med ortofon 2M blue
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 08:31
Jeg havde faktisk aldrig tænkt over det med 48 vs 44 kHz når jeg afspiller lydfiler fra min Shield. Men jeg kan bekræfte at der konverteres til 48 kHz når jeg kigger på information om lyd på min receiver. Jeg vil så sige, at jeg stadig synes det lyder super godt og i en AB test tror jeg ikke jeg kan høre forskel, men da ærgerligt at man ikke kan få samme som originalen når man nu har gjort sig store anstrengelser for at finde filer i optimal kvalitet. 

Tak for informationen :)
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Jeg havde faktisk aldrig tænkt over det med 48 vs 44 kHz når jeg afspiller lydfiler fra min Shield. Men jeg kan bekræfte at der konverteres til 48 kHz når jeg kigger på information om lyd på min receiver. Jeg vil så sige, at jeg stadig synes det lyder super godt og i en AB test tror jeg ikke jeg kan høre forskel, men da ærgerligt at man ikke kan få samme som originalen når man nu har gjort sig store anstrengelser for at finde filer i optimal kvalitet. 

Tak for informationen :)
ja det lyder godt. Men jeg prøvet på opfordring fra nagash under lockdown at prøve at teste med dnla direkte på min receiver, der kunne jeg hører stor forskel. Jeg ville dog helt klart bruge Shield over Apple tv 4k. Med at caste fra plexamp.

Men det siges, har dog ikke selv testet det endnu, pga. Tiden til det. Men Chromecast 2 og 3 skulle upsample så man ikke miste kvaliten.

Redigeret af T-Duck - 23-November-2020 kl. 10:12
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 10:25
Jeg prøvede faktisk med DLNA i går aftes, og jeg oplevede ikke kæmpe forskel. Måske har jeg bare ikke gyldne ører ;-) Interessant er det i hvert fald.
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 10:41

Jeg prøvede faktisk med DLNA i går aftes, og jeg oplevede ikke kæmpe forskel. Måske har jeg bare ikke gyldne ører ;-) Interessant er det i hvert fald.
ja det er interessant, for det kommer også an på end DAC i receiveren via dlna. Så mange steder der kan Farve lyden, endte til bedre eller værre

Redigeret af T-Duck - 23-November-2020 kl. 10:42
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 11:24
Jeg har en Denon AVC-X8500H, så håber at den DAC de har proppet i er god ;-)
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 12:28

Jeg har en Denon AVC-X8500H, så håber at den DAC de har proppet i er god ;-)
åh ja det skulle den
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 17:57
Er her en der kan banke det ind i skalden på mig så jeg kan forstå Hz- khz og Bits og sammenhængen ved streaming og afspilning af medier på CD og Blu-Ray / 4K.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu