|
Bas i satellithøjtalere |
Besvar |
Forfatter | |
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-November-2020 kl. 14:34 |
Hej
Jeg overvejer at skifte mine fronter og center ud til nogle kraftigere modeller. Derudover har jeg 2 relativt kraftige subs. Jeg synes pt lyden fra mine satelitter i 7.2 setupet er lidt tynd i det og det er små enheder der kun går ned til 120 hz i frekvens. Når nu jeg skifter til krafitgere fronter/center og med mine 2 subs, vil der så give et markant løft hvis jeg opgraderer satelitterne til noget der går ned omkring 50 hz ?
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Satelitter er jo ikke beregnet til at være Fuldtone, de er afstemt til at arbejde sammen men den tilhørende SUB, den overtager jo så de toner der ligger under satelitternes nedre grænse.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså hvis du vælger nogle bogreols højtalere der kan komme ned i 50'erne i Hz en center i sammen klang, og suplere med en subwoofer til følge med ned i de dybe toner, kører.
Min erfaring med min stuer at jeg har en ret lav Cross Over og jeg mangler ikke bas overhovedet |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har (som jeg forstår det) i forvejen gulvhøjttalere (omend nogle slanke nogen). Køb dig nogle ordentlige gulvhøjttalere og glæd dig over, hvordan de ubesværet spiller bas i samarbejde med din voldsomme subs.
Klaus
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er din crossover sat til mellem L C R og dine subs?
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
JA!
|
|
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
120hz dur ikke. Nu er jeg lidt ol'Schoool, men tror min lærdom fra nullerne stadig holder nogenlunde
Standard ved THX lydspor er at der er delt ved 80hz, hvor øret alligevel ikke kan retningsbestemme lyden når man kommer under. Kører du et THX setup med dine baghøjttalere, så mangler du den lyd der sendes bagud i området 80-120hz. Der vil selvfølgelig være lidt, men meget af snurrerundtoplevelsen er væk. Skifter du fronter og center til noget kraftigere vil du også kunne mærke en forskel. En kraftig højttaler gør hele oplevelsen mere fysisk og specielt i det øvre basområde
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er effekten i en VSX 922 heller ikke så kraftig, så skån receiveren lidt ved at dele omkring de 80Hz. som slumbert er inde på, og lad dine subs stå for 80Hz og ned, evt. prøv at dele ved 90hz. og lyt
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |