recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flytte undertekster ift. 21:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flytte undertekster ift. 21:9

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flytte undertekster ift. 21:9
    Sendt: 27-November-2020 kl. 08:07
Halløj. Jeg er igang med at bygge lidt dedikeret hjemmebio op og har dertil et cinema scope lærred/ultra wide-21:9 lærred hertil.

Når projektoren zoomer ud, så ikke der er sorte bjælker, så forsvinder mine undertekster fra lærred, da de forbliver i de sorte bjælker.

Jeg har rippet alle mine film med danske pgs undertekster og har forsøgt at bruge eksterne undertekster i håb om at det var problemet, men det hjælper ikke.

Jeg bruger normalvis plex som server og her er det ikke muligt. Med Kodi burde de kunne flyttes længere op via indstillinger, men det virker bare ikke.
 - Jeg kan se andre har haft lignende problem med Kodi.

Nogen der har et fif, så jeg kan flytte underteksterne op i selve billedet?
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 09:32
Hvilken afspiller har du?

Med Infuse kan man flytte underteksterne op og ned.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 11:42
Hvad angår kodi så kan PGS subs ikke flyttes op og ned, ligemeget om de er interne eller externe, srt subs kan til gængæld flyttes op og ned
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Hvad angår kodi så kan PGS subs ikke flyttes op og ned, ligemeget om de er interne eller externe, srt subs kan til gængæld flyttes op og ned

Nja det har jeg prøvet, men det sker bare ikke..

Ved ikke om det egentlig blot er en mangel i seneste opdatering..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvordan er det på infuse? I trin eller nogle faste positioner? Jeg har et apple tv i stuen, men det her er sat op med en shield.

Iøvrigt kan jeg se VLC gør det helt perfekt
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 12:37
Jeg bruger en HTPC (Intel NUC)

Har sat en brugerdefineret opløsning i grafik på 2560x1080

Billedet vil altid passe i højden (CIH styret) uanset format og subs ligger sig fint i bunden af billedet. Så er jeg også fri for at zoome hele tiden.

Bruger Netflix, Viaplay og Prime.

NB. Har øvet mig i at se film uden undertekster, får mere ud at filmen.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nja det har jeg prøvet, men det sker bare ikke..

Ved ikke om det egentlig blot er en mangel i seneste opdatering..

Så må du gøre et eller andet forkert, jeg har kunnet flytte srt undertekster i kodi gemmen flere år
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 15:26
hmmm jeg skal sætte subtitles på “fixed” og så under kalibrering kan jeg flytte den, men sleeeet ikke nok.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvordan er det på infuse? I trin eller nogle faste positioner? Jeg har et apple tv i stuen, men det her er sat op med en shield.

Iøvrigt kan jeg se VLC gør det helt perfekt

I meget små trin, så man kan virkelig finjustere hvor de skal være.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 23:54

Så må du gøre et eller andet forkert, jeg har kunnet flytte srt undertekster i kodi gemmen flere år

Ja det fungerer perfekt, kan nærmest ikke huske at det ikke har virket.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu