|
Finde Windows version uden password |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2020 kl. 09:53 |
|
Min bror har fået den opgave at få liv i en PC hvor man ikke kender Windows password til login. Den eneste i familien der kendte det er desværre død. Min bror ved med sikkerhed, at der er en ægte Windows 10 installation på PC’en, men ikke om det er en 64 eller 32 bit, home eller pro. Dette skal man jo vide hvis Windows skal geninstalleres, hvilket ser ud til at være eneste løsning. Gode råd efterlyses. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Tag harddisken ud, put den i en USB Docking Station og kig på, om "Program Files (x86)" mappen findes. Gør den det, så er det en 64-bit udgave...
(Dette forudsætter, at harddisken ikke er krypteret) Alternativt (hvis man stadig kan dette): Boot op på en Windows installations-CD (ligegyldigt hvilken) og gå til et kommandoprompt den vej. Check så om ovenstående mappe findes... Redigeret af HeartWare - 03-December-2020 kl. 10:00 |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Hvad med Home eller Pro? Dette skal jo også vælges ved en reinstallation - ved forkert valg bliver den ikke aktiveret. Flemming
Redigeret af fltk - 03-December-2020 kl. 10:04 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
|
Hvis ikke, "På'en igen Amalie" med Home version. ![]() Koster lidt ekstra arbejde, men gratis. ![]() EDIT: Afhængig af hvor license kode stammer fra, kan det evt. blive nødvendigt med tlf aktivering (robot svar)
Redigeret af JørgenT - 03-December-2020 kl. 10:36 |
||
Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
0leDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
|
Vil I bare have data ud af den? så kunne løsningen være at sætte disken I en USB dock og tage data ud den vej. Skal den om installeres og I har ikke den orginale produkt nøgle er det bare installere en ny windows 10, den version I har lyst til.
|
||
![]() |
||
|
Nej, den går desværre ikke. Det skal være nøjagtig den version den er aktiveret med. Og til JørgenT: Din metode kendte jeg selvfølgelig godt, men jeg er af den dovne type ![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Og med den tid du allerede har brugt på det herinde ville du jo kunne have installeret den første udgave af Windows
![]() |
||
![]() |
||
|
Ja, det har du helt ret i, men PC'en ikke her, men hos min bror. Med dit navn burde du jo kende et hack så jeg kan komme ind uden password ![]() Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
ved ikke om dette kan bruges, men der er da et par muligheder
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
![]() Man skal dog være opmærksom på at man ikke kan få adgang til data, hvis tingene er krypteret, når man skifter adgangskode. Jeg ville ikke begynde at geninstallere noget som helst. Det er noget rod og en besværlig omvej til at opnå samme som Hackerjac linker til. |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
|
Hvilken af de 6 metoder har du brugt? Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Men ved nærmere eftersyn, så mangler der nogle vigtige trin, som gør at den måske ikke virker i alle opsætninger. Jeg har brugt denne metode 1 mange gange: Redigeret af Cyberguyen - 03-December-2020 kl. 15:11 |
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |