|
Denon AVC-4700H |
Besvar |
Forfatter | |
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2020 kl. 12:52 |
Hej
Jeg har ikke erfaring med souround receiver generelt har jeg ikke haft en siden pro logic var fremme dengang Techincs var på markedet. Lidt om mit setup som sikkert er nødvendigt at vide før i kan hjælpe mig. Alle højtalere er i loft og er to front lofthøjtalere, to baghøjtalere og to atmos højtalere. I reol er monteret en center og en sub på gulv. Jeg har monteret højtalere i receiveren og fulgt setup guiden på tv. Jeg har monteret som vist nedenfor. Efter alle 5.1 kanaler er sat på og monteret, kommer problemet. Jeg kan forstå at før jeg kan få glæde af Auro 3D og Atmos skal nogle højtalere åbenbart monteres i HEIGHT kanalerne som vist med gult? Har jeg monteret det forkert og hvilke højtalere skal så i HEIGHT kanalerne? Jeg har ingen gulvhøjtalere kun lofthøjtalere. På forhånd tak. Redigeret af LofterPalle - 06-December-2020 kl. 12:55 |
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
Link til højttaleropsætning i manual
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
Center, front og surround skal ned i øre højde, og atmos bliver oppe under loftet og sluttes til High og surround til surround. Surround back er til 7.1 og ikke 5.1, elle får du ikke atmos følelsen, da du har alle dine højtalere pånær center under loftet
Redigeret af T-Duck - 06-December-2020 kl. 13:08 |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke jeg er med. Jeg kan ikke lave om på opsætningen, da alle højtalere er i loft.
Så hvordan skal det monteres?
|
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, så skal jeg ud og købe to front gulvhøjtalere mere, er det de i prøver at sige?
Redigeret af LofterPalle - 06-December-2020 kl. 13:13 |
|
Lydkilde
Bruger Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
|
En AVC-4700 er jo en 9.2 forstærker. Altså plads til 9 højtalere.
Jeg har talt dine sammen til 7.1 At de alle samme sidder i loftet er jo ikke lige nogen fordel, men... Det du forsøger at lave er et 5.1.2 Atmos opsæt. Altså Front R, Front L, Center, Sur. back R, Sur. back L, Hight1 R, Hight1 L. (og så wofferen) Det efterlader Surround R og Surround L. (Hight2 - er teknisk Zone 2) tomme! Alternativet er jo 7.1 (ikke atmos) Front R, Front L, Center, Surround R og Surround L, Sur. back R, Sur. back L Uanset så ja - der er plads til at udvide med 2 højtalere. Kig eventuelt her https://www.dolby.com/siteassets/technologies/dolby-atmos/atmos-installation-guidelines-121318_r3.1.pdf (side 27)
Redigeret af Lydkilde - 06-December-2020 kl. 14:28 |
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6451 |
Funktioner
Tak(0)
|
lytter lige med her
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
spanky
Super bruger Oprettet: 24-August-2010 Sted: Store Heddinge Status: Offline Point: 377 |
Funktioner
Tak(0)
|
front L+R og center siger jo lidt sig selv hvor de skal sidde 😊
Dine surround højttalere skal sidde i surround terminalerne (surround back er kun til brug i 7.x.x setups) Dine atmos højttalere skal så monteres i height 1 terminalerne. Og så kører du bare din auto setup, der kan du også høre om højttalerne er monteret korrekt når der køres test toner igennem dem alle.
|
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Jeg kan nu se hvad der går galt.
|
|
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |