|
Atmos via Shield TV 2017 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
LofterPalle
Super bruger Oprettet: 17-Marts-2020 Status: Offline Point: 399 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-December-2020 kl. 21:58 |
|
Hej
Jeg har en Shield TV fra 2017. Under lyd indstillinger kan jeg se den understøtter ATMOS. Men når jeg bladre i film fra Netflix finder jeg ikke en eneste med ATMOS lydformatet. Og ja, jeg er klar over man skal have UHD pakken til 129 før man kan få ATMOS. Netflix siger at det er min device der ikke understøtter. Så er der kun HDMI kablet tilbage. Har i andre en Shield magen til min, som kan se ATMOS formatet kan ses på en eller anden film som eksempel på netflix?
Redigeret af LofterPalle - 07-December-2020 kl. 21:59 |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
2019 Shield kan både bitstreame og dekode Dolby Atmos. At dekode Atmos vil sige, at det er enheden som udpakker Atmos før det videresendes til receiver/soundbar. Det er typisk et krav, når der bruges Atmos i streaming-apps, for det er sådan det er implementeret i stort set dem alle.
2017/2015 Shield kan kun bitstreame Dolby Atmos. Det vil sige, at den ikke gør noget ved Atmos-signalet, men blot sender det videre til behandling på receiver/soundbar. Det fungerer med pakketeret indhold såsom film, hvor signalforsinkelse ikke er afgørende og hvor forsinkelse kan korrigeres (dog oplever nogen billede/lyd sync alligevel). Bitstreaming af Atmos fungerer f.eks. på Blu-ray rips i diverse apps som er opbygget op lokal afspilning. I fremtiden vil mere lyd blive udpakket/dekodet på afspiller-enheden. Ellers kan man ikke tage f.eks. Atmos i brug til spil, live-indhold og lignende. Disse ting skal sendes i realtid, så der er ikke til tid at receiver/soundbar modtager og dekoder. Se også denne guide til Dolby Atmos: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1591177061
Redigeret af Rasmus Larsen - 08-December-2020 kl. 08:44 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for meget fyldestgørende svar.
Det er stadig lidt teknisk for mig, men jeg har læst på lektien og fandt denne artikel, og forstår lidt af det. Kan se at Shield TV fra 2015/2017 har Atmos kun passthrough. Min Sheild et tilsluttet direkte i Receiver med HDMI. Hvordan kan det så være at jeg ikke kan få Atmos via netflix når Shield Tv bare skal sende signalet videre til receiveren? Som jeg tolker det skal jeg ud og investere i en ny Shield Tv fra 2019 eller bruge ATV 4K i stedet som jeg allerede har. @Rasmus Din guide foreslår ikke ATV 4K direkte til Sourround Reciever, men antager det den måde at jeg får Atmos fra ATV 4K fordi mit TV ikke understøtter eARC. Redigeret af LofterPalle - 08-December-2020 kl. 09:34 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4574 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er fordi streaming-apps typisk kræver, at enheden kan dekode Atmos. Ellers leveres Atmos-signalet ikke fra serveren. Der er nok noget licenspolitik i dette, men dog er det også nødvendigt for at selve TV'et kan forstå Atmos-signalet (altså hvis det har indbyggede højttalere til Atmos).
Ja Apple TV 4K kan dekode Atmos. Det er muligt, at du godt kan få det igennem dit TV selvom det ikke har eARC - det er egentlig bare at prøve. Det vil involvere en konvertering i TV'et og vil skabe forsinkelse, men måske korrigeres det. Alternativt skal du tilslutte Apple TV 4K gennem receiver, ja, men så er udfordringen om receiveren lader 4K og HDR10/Dolby Vision passere. Du vil muligvis også opleve udfordringen med at styre eller tænde/slukke enhederne sammen (via HDMI CEC-delen). Hvis du vil have Atmos ud af Shield fra diverse streaming-apps såsom Netflix, så skal du have fat i 2019 Shield.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok, meget fint. tak for hjælpen Rasmus og T-Duck
|
||
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu drejer spørgsmålet sig ikke om Sheild, men Apple TV 4K.
Hvorfor ser jeg ikke nogle film med Atmos på netflix? Kan i nævne nogle film der har atmos på netflix?
|
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4026 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den der thriller af Susanne bier.
Ellers hvis du søger på atmos i søge feltet på Netflix kommer alle op med atmos. Men det er kun egne produktioner, af film og serier Redigeret af T-Duck - 10-December-2020 kl. 12:46 |
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
||
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er allerede gjort. Jeg kan få atmos lyd i fx. Mulan filmen på disney Plus. Men jeg mangler Netflix. Så jeg ved Apple TV 4K er sat op korrekt. Men står det Dolby Atmos under lyd i netflix elelr hvor kan jeg se det? Jeg har kun set 5.1.
|
||
OleA
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ja, det står der hvor det står 5.1. Prøv Ratched, Top Boy (2019), Rebecca, The end of the fucking world.
|
||
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
|
||
LofterPalle
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg tager den sidste titel "The end of the fucking world" ser det sådan ud.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |