|
Rød / grøn LAN udgang |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-December-2020 kl. 20:56 |
|
hej
Jeg skal flytte i en lejlighed hvor der sidder 4 stik i lejligheden som hver har disse 2 udgange - hvad mon forskellen er på dem udover farven ? |
||
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I sin tid var grøn til netværk og rød til iptelefon.
|
||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er ingen forskel i selve kablingen ud til krydsfeltet. Men man kan vælge at bruge farverne som T-Duck beskriver.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ved du, når du finder den anden ende af kablerne...... Klaus
|
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men det er iøvrigt mærkeligt at stikkene er nummereret i par i hver ende og ikke stykvis
|
||
|
||
Kallespears
Super bruger Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Om du sætter et 2 tal under hver farve, eller bare som på billedet, giver vel det samme.
|
||
Cyberguyen
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ellers skulle det være et virkeligt gammelt system med særskilt krydsfelt til telefoni. Men det antyder det relativt nye Opus udtag ikke.
|
||
|
||
jgjensen
Super bruger Oprettet: 18-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for jeres svar...
Har stadig ikke meget forstand på det, men har læst mig frem til at det er en patchboks der sidder i elektronikskabet. Der er 4 stik rundt i lejligheden og de tilsvarende 4 stik i patchboksen sidder samlet i et samlestik med et enkelt kabel i enden...jeg prøvede at sætte dette samlestik i min router men der var ikke hul igennem - så satte jeg de 3 af stikkene enkeltvis i og så var der netværk rundt i lejligheden (de fjerde udgang i router bruges til NAS). Men nu er der så 2 nye spørgsmål: 1: Hvorfor kan jeg ikke bruge det samlestik i routeren? 2: I det hjørne hvor netværksstikket sidder omkring TV’et har jeg brug for 3 udgange til TV / medieafspiller / Yousee boks (ved godt den kan køre trådløs) og PC. Hvordan kan jeg nemmest løse det? Jeg tænkte en switch, men så har jeg læst at den kun deler netværk og ikke internet. Håber på gode svar - på forhånd 1000 tak
|
||
Samsung PS50Q96HDX/XEE
Barkan M4061 TV-ophæng Philips DVD-R 5570H/58 Samsung HD-boks Freecom 2 TB NAS Buffalo 500 GB NAS Denon AVR 800 amp WD TV Live D-Link DHP-P307AV Homeplug Wii iPhone 4 |
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du ikke tage et billede af den opsætning? det lyder lidt underligt at der "kun" er fire kabler i patchpanelet (du har jo 8 stik)!
Et samlestik - det er der ikke rigtigt noget der hedder - et billede vil være rigtigt godt. Hvis du skal have flere stik ved dit TV skal du have en switch sat op - fx sådan en her: |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Netværket er den fysiske forbindelse. Internet er en masse data på en masse servere rundt om i verden. Disse servere kan udveksle data via et netværk. Disse data kan - via din netværksforbindelse ud af huset - hentes fra alle steder på dit netværk. Med andre ord: switchen deler netværket op via netværket er der forbindelse til internettet, så switchen kan også “dele internettet”. Klaus
|
||
jgjensen
Funktioner
Tak(0)
|
|
håber dette billede viser opsætningen :-)
Billedet skal lige drejes 90 gr ift hvordan det vender rigtigt ;-) Redigeret af jgjensen - 16-Januar-2021 kl. 09:58 |
||
Samsung PS50Q96HDX/XEE
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Samlestikket er til telefoni.
Klaus
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |