|
Denon AVR-X1600H - erfaringer? atmos upgrade råd? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Michael_B
Ny bruger Oprettet: 26-Juni-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-December-2020 kl. 02:21 |
||
(Opslag redigeret) Hey audio nerds :) Jeg har længe gået og overvejet at opgradere min lyd i stuen til noget mere moderne med atmos muligheder. Jeg har kigget på et hav af forskellige soundbar reviews osv osv, meeen tænker at jeg få bedre lyd med et "rigtig" setup. Jeg har et efterhånden 10 gammelt samsung 5.1 bluray hjemme bio combo ting. Så jeg tænkte hvis jeg nu købte den sony istedet for som det første, så kan jeg tilslutte mine nuværende til den reciever og senere tilføje dicideret atmos højtalere, og med tiden kan jeg opgradere til nogen bedre speakers til selve 5.1 setup, da de nuværende ikke er de største modeller, men der er jeg også i tvivl om hvad jeg skal kigge efter, jeg er ikke audiophil nerd så det skal ikke være top moderne, jeg er en average joe på det område :) Men jeg er sgu stadig i tvivl om hvad jeg skal gå efter. Er der nogen af jer som kender den sony eller kan anbefale en anden model i den pris klasse? den står pt til omkring de 3k i pris div steder Eller har i andre forslag?
Redigeret af Michael_B - 27-December-2020 kl. 15:10 |
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
kom med jeres input/erfaringer ;)
|
|||
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Hej
Vil du gerne have Sony, bør du i stedet kigge på Sony STR-DN1080. Den har relativt ofte været nede på 3.000 kr. eller lavere, sidst til Black Friday, så det kan du lige så godt benytte dig af. Den har vejledende priser mellem 4.000 og 5.600 kr. lige nu. Til de omkring 3.000 kr. får man angiveligt en udmærket surroundreceiver i 1080'eren, hvis man søger herinde på recordere.dk. Mvh. Jørgensen
|
|||
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Hej Michael
Selvom det lyder som en lidt selvfed reklame for mit eget salg, så synes jeg virkelig at du skulle se efter noget brugt. I en receiver som jeg lige har sat til salg (Marantz SR6009) Får du bare langt mere end du gør i en receiver til 3000,- Men går du efter nyt så, som Jørgensen skriver, så skulle Sony DN 1080 få stor ros. |
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har absolut ingen preferencer ang hvilket mærke det skal være, spørger om den sony fordi det var lige den billigste jeg kunne finde som har atmos muligheder... Jeg er ret grøn inden for custom hjemmebio, har somskrevet kun haft min aldrende bluray kombo hjemmebio ting og så hvad jeg ellers kan finde på nettet om for/imod soundbar vs "rigtig" setup, pris osv...
|
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kan den bruges til fremtidig atmos setup? jeg vil jo gerne sikre min nye setup så det kan holde de næste 5-10 år haha
|
|||
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Nej Atmos kan den ikke, og hvis det er det du søger og vi snakker 5.1.2 så vil jeg da helt klart kigge på Sony DN 1080 eller den nye Yamaha RX-4A
|
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ok..lad os lege at jeg har købt enten 790 eller 1080... så er næste skridt, hvilken speakers skal man gå efter? Jeg er ikke audio nerd meaning at lyden skal være perfekt osv osv....husk på at nuværende lyd kommer igennem de små hjemmebio samsung speakers som følger med, så der skal ikke meget til at lyden bliver bedre :)
|
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg overvejer kraftigt at bestille dette setup : https://www.hifiklubben.dk/denon-avr-x1600h--dali-spektor-5.1_1/ og så tilføje atmos speakers senere :)
|
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
mit nuværende efterhånden RET aldrende setup er dette : |
|||
Jespus
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2015 Sted: Gelsted Status: Offline Point: 264 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Okay. Troede lige jeg havde set det værste lydsystem indtil du viste os dit Samsung.
|
|||
Michael_B
Funktioner
Tak(0)
|
||
haha såååå...der skal ik så møj til at gøre det bedre når jeg er vant til det de sidste 10+ år
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |