|
S: Unifi Security Gateway sælges. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2021 kl. 00:16 |
||||||
Unifi Security Gateway 3P sælges. Jeg har bøvlet med den i 1 uge nu. Befinder sig i Randers. Pris: 500 Kr + PP Redigeret af guldhammer - 06-Januar-2021 kl. 14:05 |
|||||||
//Guldhammer
|
|||||||
![]() |
|||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
Hvad bøvler du med?
Klaus
|
|||||||
![]() |
|||||||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
||||||
Jamen jeg bøvler med at jeg ikke kan adoptere mine 4 Unifi AP'er,
og jeg kan ikke sætte DHCP reservationer op, jeg har mange ting som kører med en fast tildelt ipadresse internt.
|
|||||||
//Guldhammer
|
|||||||
![]() |
|||||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
||||||
Mht. DHCP, er USG'en så den eneste router, der er aktiv?
|
|||||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Det er da ikke USG'en der skal kende dine AP'er, det er controlleren, som kører et andet sted? Nej der kører ingen controllere noget andet sted. Jeg købte 4 Unifi Lite APer og satte dem om med en Unifi app på min mobil. |
|||||||
//Guldhammer
|
|||||||
![]() |
|||||||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
||||||
Men USG'en kan kun konfigureres med en Unifi controller (ud over det mest banale): https://help.ui.com/hc/en-us/articles/236281367-UniFi-USG-How-to-Adopt-a-USG-into-an-Existing-Network |
|||||||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Hvordan ser sådan en Controller ud?
|
|||||||
//Guldhammer
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Det er et program, som hentes her: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/360012282453-UniFi-Set-up-a-UniFi-Network-Controller Følg vejledningen fra "Host the UniFi Network Controller yourself"
|
|||||||
mvh
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Det program/Controller har jeg prøvet at køre, og jeg kunne ikke finde noget om "Adopt" noget steder, og det kunne heller ikke se mine APer.
|
|||||||
//Guldhammer
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
|
|||||||
mvh
|||||||
![]() |
|||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
||||||
Jeg købte 2x AP, 2x kamera, 2x PoE switche, en USG og en 1TB Cloud Key (for at kunne optage vide fra kamera).
CloudKey opsætning af netværk, USG osv er bare super lækkert. Både med web og app. I tilfældet fast ip adresse, har jeg brugt adresser under x.x.x.100 til DHCP og over 100 til enheder med fast ip og så kun lade DHCP server tildele adresser under 100. Men reelt set kan jeg bare i netværksopsætningen, klikke på en enhed og bedre DHCP serveren om altid at tildele den samme ip adresse til dette stykke udstyr. Klaus
|
|||||||
![]() |
|||||||
||||||
Eller resettes. Klaus
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |