|
opsætning med beolab 9 |
Besvar | Side 123 7> |
Forfatter | |
hifim
Junior bruger Oprettet: 16-Januar-2021 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Januar-2021 kl. 14:02 |
Hej
Jeg er ny her på forummet men har fulgt med længe. Jeg har fået et par Beolab 9 højtalere, som jeg skal anvende i stuen sammen med mit Samsung Q90-tv fra sidste år. Jeg ser tv gennem WAOO boks, der er tilsluttet tv'et med hdmi. Mit spørgsmål hvilken enhed/streamer skal jeg købe for, at jeg kan se tv med lyd på mine nye højtalere? Derudover skal jeg kunne høre Spotifymusik, som jeg styre gennem min iPhone. Endelig skal jeg kunne spille musik på flere højtalere i huset, i takt med at jeg får købt flere højtalere. Jeg skal kunne styre lydniveauet på tv/eller Waoo fjernbetjeningen og jeg skal kunne styre alt musik på min telefon, herunder lydniveauet. Hvilken streamer anbefaler I, at jeg køber og som passer til Beolab 9? Beosound Core, Bluesound....??? Takker
|
|
Vilstrup
Guld medlem Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1007 |
Funktioner
Tak(0)
|
hej
Du skal da købe en beosound core, så kan du kan du koble dine Beolab 9 til samt dit Samsung tv, hvis det har en udgang til det.? Dog vil jeg så anbefale dig, at hvis du skal købe flere højttaler/enheder til flere rum, så hold dig i B&O verden. Så kan du få glæde af det hele kan spille sammen og bruges seperat også. Men alt kan styres via en app eller køb af en ekstra fjernbetjening.
|
|
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar.
Dette giver følgende spørgsmål: 1. Fjernsynet har en 1 optisk udgang. Skal den bare tilsluttes med det? 2. Bliver der nogen problemer med synkronisering med optisk kabel? 3. Kan jeg styre lydniveauet med fjernsynets fjernbetjening? 4. Du skriver, at jeg kan styre musikken med en app. Kan jeg ikke bruge airplay, hvor jeg kan vælge enkelte eller alle højtalere og samtidig også regulere lyden?
|
|
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
5. hvordan er lydkvaliteten med Core?
|
|
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
1.
Det er intet problem, da coren også har optisk indgang. 2. Nej der skulle ikke være nogen problemer med synkroniseringen. 3. Du kan købe en B&O fjernbetjening som kan parres med coren og derved styre den. 4. Når du har en core, vil den fungere som en enhed og kan ses i B&O appen. Køber du en Beosound 1 til køkken, vil den fungere som en enhed og kan ses i appen. Men nu kan begge produkter ses i appen og styres, så de spiller det samme i begge rum eller spiller hvert sit musik. Så længe at produkterne er på netværk, så kan se hinanden. Jo du kan også bruge AirPlay. Men hvis du bruger en streamning tjeneste som hedder Deezer, så er ens favorit liste “indbygget” i coren og kan selv afspille fra listen uden at man skal bruge ens mobil eller tablet. Dette virker også med sportify connect 5. Lydkvaliteten er god i coren, den fejler absolut ingen ting.
|
|
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
super
Hvilken fjernbetjening skal jeg gå efter? Slukker/tænder højtalerne automatisk med en Core når jeg tænder fjernsynet eller tænder for musikken på min telefon? Eller skal jeg tænde coren?
|
|
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
du ska l gå efter den fjernbetjening som hedder Essence Remote, den kan enten monteres på væg eller stå på et bord.
Jeg mener at coren selve tænder op, når den får et signal via optisk. Men ellers er den nem at tænde:-)
|
|
Vilstrup
Funktioner
Tak(0)
|
jeg mener at essence Remote koster omkring 2000kr, men jeg er ikke sikker
|
|
Masterbrew
Bruger Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kører næsten samme setup, men med et LG TV.
Jeg bruger TV'ets optiske output, forbundet til optisk input på Beosound Core. Core driver helt fint Beolab 9'erne og sætter dem automatisk i standby når de skal i standby - og ja den tænder også auto. Spotify osv. er indbygget i Core og kører fint. Volumenkontrol ka du enten gøre i B&O appen på din tlf, eller med en B&O fjernbetjening. Jeg bruger Essence til formålet. Hvis du for some reason hellere vil over i Beoremote One så vær opmærksom på at der findes to versioner, én uden Bluetooth som ikke fungerer med Core... :P En god ting ved Core er at den har en central equalizer, så hvis du ønsker samme lyd fra TV, spotify etc. så styres det samme sted - en ting som sagtens kan være relevant med Beolab 9 da de godt kan være skarpe i lyden i default. Min eneste anke er nok at Core tilsyneladende introducerer en lille forsinkelse i lydsporet, men jeg har ikke testet det efter for at påvise det...
Redigeret af Masterbrew - 18-Januar-2021 kl. 10:45 |
|
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
Har du nogen problemer med synkronisering af lyd til dit LG TV? Eller hvad er det for en forsinkelse du taler om?
Har du haft nogen problemer med Essence. En forhandler har anbefalet remote 1 med bluetooth til mig? Redigeret af hifim - 18-Januar-2021 kl. 12:06 |
|
Masterbrew
Bruger Oprettet: 19-September-2009 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mistænker at Core's processering af signalet tager et splitsekund, selvom det ikke burde tage nogen tid at konvertere optisk til analog. Det gør at jeg nogle gange bemærker at tale ikke er i sync med mundens bevægelser på skærmen...
Dit fjernbetjeningsbehov afhænger af hva du ellers ska bruge den til. Jeg har primært brug for volumenkontrol og der vil jeg mene Essence er bedst. Det kunne være godt hvis andre Core brugere der kører via optisk til TV kan melde ind om de oplever omtalte forsinkelse? EDIT: Forsinkelsen er en indstilling der kan slåes fra i Core's indstillinger under Optisk Input ifb. Multiroom
Redigeret af Masterbrew - 21-Januar-2021 kl. 08:38 |
|
hifim
Funktioner
Tak(0)
|
Det er mega øv hvis der ikke er 100% synkronisering. |
|
Besvar | Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |