recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surroundsound - Hvor skal jeg starte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surroundsound - Hvor skal jeg starte

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrik23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-April-2020
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surroundsound - Hvor skal jeg starte
    Sendt: 19-Januar-2021 kl. 13:50
Hej alle sammen,

Jeg går med tankerne om at få "sammensat" et surroundsound her hjemme.

Er der nogle ting jeg skal vide? Hvilket mærke skal jeg gå efter? Hvad skal man ofre, for at få noget "godt"?

Håber en eller flere kan hjælpe mig på vejSmile
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 14:03
Hvad er dit pris loft?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af henrik23 henrik23 skrev:

Er der nogle ting jeg skal vide? Hvilket mærke skal jeg gå efter? Hvad skal man ofre, for at få noget "godt"?

Hvad er dit budget?
Hvad er dine ambitioner om surround?
Må du sætte rigtige højttalere op i stuen, eller kun små lyddimser?

Der er ikke et specielt mærke du skal gå efter, du skal til gengæld tænke over, hvad du har brug for af features.

Vil du købe brugt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 16:23
Du skal starte på toppen med mit SVS: https://forum.recordere.dk/topic162572_post1639053.html#1639053

Spøg til side. Skriv lidt om budget og det rum du vil have hjemmebio i. 
Du skal også skrive lidt om hvor du afspiller fra, som eksempelvis netflix eller fra Blu-ray
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
HIL1963 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HIL1963 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 21:42
Du kan læse lidt her:
mvh Henrik

Sony A80J oled serie 77"
Denon AVR-X3500H forstærker
BOWERS & WILKINS HTM6 S2 center
4 x Beolab 3
Beolab 2
Wharfedale Slim Bass 8 til under sofa
DALI ALTECO C-1 (Atmos)
APPLE TV 4K

Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2021 kl. 22:03
Jeg vil så absolut anbefale dig at købe brugt, da du kan få rigtig meget mere lyd for pengene...

Jeg er sikker på, folk herinde gerne vil hjælpe med at finde nogle gode bud, hvis du skriver lidt mere om ønsker og budget; måske nogle endda selv har noget til salg, som det ser ud til slumbert allerede har...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 1085
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 08:02
Hvis det skal være nemt og hurtigere er der Sonos, der er en soundbar under tv, og 2 baghøjtalere der bare skal i en stikkontakt så kører det.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 09:40
hvis du vil have en ordenligt surroundsound med god detaljeret lyd. Så er som andre også siger køb brugt, hvis ikke du har pengene fra start til at smide i et helt nyt et.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu