|
Validering af 5.1.4 design |
Besvar |
Forfatter | ||
HungryBeast
Junior bruger Oprettet: 08-September-2018 Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Januar-2021 kl. 16:18 |
|
Hej
Er ved at erhverve mig en 5.1.4 receiver men inden jeg gør det vil jeg lige høre om nogen her tænker at der er et eller andet ved dette design der burde afholde mig fra det: På tegningen ses et kælderrum med en lille rumadskillelse, men ellers åbent - er det er mon et problem? Der er ikke super højt til loft - se tegning. Vil det gå ud over det øverst lydlad ift. sammensmeltning af laget i ørehøjde. De to surrounds er jo måske endda nødt til at sætte lidt højere og pege nedad så lyden ikke blokeres af biostol. (Dette hvis de skal sidde i 110 gr) Pga skorsten har jeg to valg. At sætte højtalerne i 110 gr fra sweetspot - men dermed forskudt ift. front (den Venstre) eller sætte dem i 90 gr og dermed opnå lavere højde men mindre surround fornemmelse. Den højre front, kan godt sættes længere ud til højre, men det er ikke optimalt da der står et computerbord der i dag. Jeg påtænker at montere Dali concept 1 i loftet - da de passer til resten af mit setup og jeg har to i “overskud”. Kan de monteres horisontalt sålænge de peger mod sweetspot?(for at spare på loftshøjden) Nå men det var de første spørgsmål - nogen gode inputs? Billeder: Æstetik er ikke vigtig da det er et kælderrum.
Redigeret af HungryBeast - 29-Januar-2021 kl. 16:33 |
||
HungryBeast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan fanden uploader man eller kopiere man billeder ind her :(
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis jeg var dig havde jeg nok lavet 7.1.2 i det rum i stedet for 5.1.4. Der er ikke "luft nok" til fire lofthøjttalere, synes jeg.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
HungryBeast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak Jacobe, det har jeg også virkelig overvejet - og det ville også løse mit problem med at skulle finde 2 højtalere mere. MEN - det vil betyde at jeg ville være nødt til at fremrykke stolerækken da baghøjterne skal sidde i 130-150gr fra sweet spot - det og vil jeg kun kunne opnå hvis jeg rykke stolene lidt mere frem... Er 5.1.2 en mulighed - eller giver det slet ikke den ønskede effekt?
|
||
HungryBeast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hov - så ikke at du skrev 7.1.2 - så du foreslår altså et 7.1.2 som det her: hmmm - det er sgu lige før jeg tror at de bag høtalere kan sidde på væggen lige bag stolene....
|
||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jep.
|
||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5265 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fordi du har skrevet for få indlæg til at optjene point nok til at uploade og send/modtage Personlige beskeder.
Det er en måde at lave spamfilter på Er ikke sikker, men det er vist 100 point du skal op på? |
||
Mvh. JørgenT
|
||
HungryBeast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Haha - så må jeg jo spamme forummet for at nå op på 100 point
|
||
HungryBeast
Funktioner
Tak(0)
|
|
Var lige nede og måle med laservater - det holder :) Så jeg kan bekræfte at det kan sidde således: Det eneste er så at jeg gerne vil have wides til at sidde i ørehøjde (1m) ligesom Front-gulv og center. Bag-surrounds skal nok sidde over stolene og pege nedad - det er vel ok? Og så skal jeg nok rykke stolene 20 cm fra så der er ca. 30-40 fra front af højtalerne til øret. Således bliver der også længere diagonal afstand til højde-speakers fra øret. Er der andet jeg bør være opmærksom på?
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |