|
Afmontering af folie på højtaler |
Besvar |
Forfatter | |
mor4thi
Bruger Oprettet: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-Januar-2021 kl. 19:22 |
hej alle, jeg vidste ikke lige hvilken kategori jeg skulle post det her opslag i, håber i stadig kan hjælpe mig ;-) here goes.
Jeg overvejer at købe nogle højtaler, som der er lagt sort folie på, men jeg vil gerne have det af, hvad jeg lige umiddelbart kunne google mig til var, at man skal bruge en varmepistol/hårtører, og bruge vand acetone eller klæbefjerner. Acetone er jo ret nasty, kan det ikke ændre noget af den originale farve, eller blege det? Der er jo træstruktur med åre i, så frygter at det bliver meget besværligt af få alt limet af. Men jeg har nu heller ikke forstand på det. Jeg meget skeptisk da jeg aldrig før har prøvet at tage folie af før, og jeg vil ærge mig virkelig meget hvis jeg kommer til at ødelægge det, jeg håber der er en venlig sjæl der ude med earfaring som det kunne give mig et råd ;-D er det for risky at købe eller kan jeg trygt fjerne det folke uden problemer?
Redigeret af mor4thi - 31-Januar-2021 kl. 19:25 |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har taget en del folie af biler. Det skal have godt med konstant varme mens man trækker det af. Man kan risikerer, mens man trækker, at efterlade “limen” og det kan man ikke fjerne med acetone, der skal du købe noget som opløser klædestoffet, og det gør acetone ikke.
Redigeret af janLp - 31-Januar-2021 kl. 19:39 |
|
mor4thi
Bruger Oprettet: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 90 |
Funktioner
Tak(0)
|
ok, tror du der er stor forskel fra på metal eller træ? Og vil det blegne på farven, hvis jeg bruger en form for klæbefjerner stedet for acetone?
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4697 |
Funktioner
Tak(0)
|
Istedet for klæbefjerner brug lampeolie som er lugtfri petroleum. Det gør ingen skade på højttalerne, og den fedtede overflade fjernes med alm opvaskemiddel bagefter.
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det ikke nogen højtaler du kan kan købe uden folie ?
Måske har de folie på pga de er grimme uden.
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ofte svært at få folien af træ uden at ud hiver lidt af træet med også.
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10431 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er du sikker på der ikke blot er spån- eller MDF-plade indenunder folien? I så fald bliver højttalerne meget grimmere efter folien er fjernet. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville jeg kun gøre, hvis de vitterligt var svine billige. Du har ingen anelse om, hvilken folkemøder er brugt, hvordan (om!) den kan fjernes og hvordan højttaleren indenunder ser ud. Klaus
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja jeg tror du skader træet ved at trække folien af. Jeg har en enkelt gang oplevet at trække noget af klarlakken af på en bil.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke kan lide sort folie bør du holde dig væk.
Alternativt kan du montere noget andet folie selv. I hvert fald skal det være et røverkøb. Ja nærmest gratis før du skal eksperimentere med den slags.
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kom folie på et sæt højttalere fordi de ikke passede til mine andre højttalere. I forbindelse med at de nu er til salg, så fjernede jeg folien igen og højttalerne er stadig flotte efter operationen... så det kan lade sig gøre at fjerne det igen, men man skal vide hvad man gør.. Frank
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |