recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - GFX til 1080P 1920x1080
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGFX til 1080P 1920x1080

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juli-2006
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: GFX til 1080P 1920x1080
    Sendt: 02-Januar-2007 kl. 15:44

Hejsa

Mit stakkels onboard ATI 1150 er begyndt at pive lidt, efter at jeg har købt nyt LCD TV (Sony KDL 40x2000), med en opløsning på 1920x1080

Hvor er kravene for at et sådan grafikkort ? Er det GPU kraft eller RAM, eller begge ?

Må gerne være noget Nvidia, da jeg er ret træt at Catalyst Control Center.

Det er helt fint med DVI udgang, da jeg alligevel trækker lyd ud via et X-FI lydkort.

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 12:05

Du skal ihvertfald op i nogle lidt hæftige grafikkort..

Jeg ville nok gå op i mindst gforce 7600 for at det er krafigt nok til at trække det i 1080p

hvis det kun er 1080i så kan det uden problemer køres med f.eks. et gforce 6600

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 12:16

Det er til 1920x1080 i 1080P. (Man kan jo ligeså godt benytte sig af et progresivt signal, når TVet understøtter det :) )

Så vil du / i mene at dette er kraftigt nok
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=201066
med 256Mb DDR2

eller vil det være lige på kanten af hvad det kan klare ? Ellers skal man lidt højere op, for at det vil kører flyende... ?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 13:39

Det burde være kraftigt nok.

Det burde også kunne køre det flydende. du skal jo ikke køre spil i den opløsning ;)

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 13:46

Nej, det ved jeg skam godt ;)

Men har du prøvet at afvikle et WMV-HD clip på en PC. De kræver en DEL ;)

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Og vil bare være sikker på at det kører flyvende. Har hørt at det skulle kræve EKSTRA meget, når at videokortet også skal til at behandle billedet...

Nu har jeg desværre ikke lige linket til en test :(

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 13:52

ja jeg har prøvet at køre det på min dog kun 720p det var ikke mit grafikkort som havde bøvl.. det var faktisk min cpu som arbejde mest.

Har du tænkt dig at køre DVI til HDMI? hvis ja så skal du være opmærksom på at det grafikkort jeg linker til ikke understøtter HDCP.. så du kan/vil få problemer når der kommer programmer af den type.

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 13:55

Ja, det havde jeg faktisk, da mit LCD vist ikke har DVI indgang, men kun 2 x HDMI....

Jeg har støt på HDCP før, og det er så vidt jeg husker noget kopibeskyttelse... Men når det ikke understøtter det, så vil det så ikke ville afspille materiale der er beskyttet med HDCP ? Jeg troede nemlig blot at det var modtageren (LCD eller projektor), som skulle understøtte HDCP, men der tog jeg så fejl :)

Kender du et GFX, som understøtter HDCP :)

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 13:57

Ahh. Søgte jo blot på HDCP på edbpriser ;)

Desværre er der flest ATI kort... Og et 7950GT er nok lige overkill en til HTPC :) Men okay, så burde den også kunne kører Vista aero, når den tid kommer :)

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 14:03

ja så er det det med hdcp ;) men har du prøvet med DVI -VGA forbindelse.. ;) ikke helt samme billed, men for de fleste så er det godt nok.

Der er udkommet nogle grafikkort med hdcp mener at have set et 7600GT som havde HDMI og HDCP..

Skal lige lede efter det... (går lige et par timer... skal lige vække unger)

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 14:06

Ikke noget der haster, men leder også selv :) HDMI har jeg ikke den store behov for, da lyden skal ovre anlægget..

Men hvordan fungere GFX med HDMI ? Har de indbygget et eller andet cheap-ass lydkort, eller kan de overfører lyd fra lydkortet og ind i gfx også ud via HDMI ?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 14:24

Det gik nemmere end forventet med at finde det ;)

7600GS er forberedt til HDCP men er ikke klar..

Men disse er klar med HDCP og det er et MSI NX7600GT grafikkort (billigere end 7900. og kan sagtens klare aero ;) men ikke Directx10) http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2747

Fandt så lige disse via EDBpriser http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15& Sort=Wanted&Soegeord=NX7600gt

Men dus kal nok mere præcist via www.msi.com.tw for at være sikker på at evt købe det rigtige.

DVi kan ikke klare lyd, det kan HDMI. de grafikkort som har deciceret HDMI port plejer at have forbindelse til computerens lydkort for at få lyden med.

De kort jeg lige har fundet frem understøtter HDCP men har kun DVI ud, så du kan stadigvæk flytte lyden seperat til dit anlæg. Personligt bruger jeg DVI -HDMI med seperat lyd til mit fjernsyn (anlæg er for langt væk til at jeg gider trække kabler.)

Til top
bigbird Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 14:25

"7600GS er forberedt til HDCP men er ikke klar" ?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu