|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 02-Januar-2007 kl. 15:44 |
Hejsa Mit stakkels onboard ATI 1150 er begyndt at pive lidt, efter at jeg har købt nyt LCD TV (Sony KDL 40x2000), med en opløsning på 1920x1080 Hvor er kravene for at et sådan grafikkort ? Er det GPU kraft eller RAM, eller begge ? Må gerne være noget Nvidia, da jeg er ret træt at Catalyst Control Center. Det er helt fint med DVI udgang, da jeg alligevel trækker lyd ud via et X-FI lydkort. |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Du skal ihvertfald op i nogle lidt hæftige grafikkort.. Jeg ville nok gå op i mindst gforce 7600 for at det er krafigt nok til at trække det i 1080p hvis det kun er 1080i så kan det uden problemer køres med f.eks. et gforce 6600 |
|
![]() |
|
bigbird ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Det er til 1920x1080 i 1080P. (Man kan jo ligeså godt benytte sig af et progresivt signal, når TVet understøtter det :) ) Så vil du / i mene at dette er kraftigt nok eller vil det være lige på kanten af hvad det kan klare ? Ellers skal man lidt højere op, for at det vil kører flyende... ? |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Det burde være kraftigt nok. Det burde også kunne køre det flydende. du skal jo ikke køre spil i den opløsning ;) |
|
![]() |
|
![]() |
Nej, det ved jeg skam godt ;) Men har du prøvet at afvikle et WMV-HD clip på en PC. De kræver en DEL ;) http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx Og vil bare være sikker på at det kører flyvende. Har hørt at det skulle kræve EKSTRA meget, når at videokortet også skal til at behandle billedet... Nu har jeg desværre ikke lige linket til en test :( |
|
![]() |
|
![]() |
ja jeg har prøvet at køre det på min dog kun 720p det var ikke mit grafikkort som havde bøvl.. det var faktisk min cpu som arbejde mest. Har du tænkt dig at køre DVI til HDMI? hvis ja så skal du være opmærksom på at det grafikkort jeg linker til ikke understøtter HDCP.. så du kan/vil få problemer når der kommer programmer af den type. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det havde jeg faktisk, da mit LCD vist ikke har DVI indgang, men kun 2 x HDMI.... Jeg har støt på HDCP før, og det er så vidt jeg husker noget kopibeskyttelse... Men når det ikke understøtter det, så vil det så ikke ville afspille materiale der er beskyttet med HDCP ? Jeg troede nemlig blot at det var modtageren (LCD eller projektor), som skulle understøtte HDCP, men der tog jeg så fejl :) Kender du et GFX, som understøtter HDCP :) |
|
![]() |
|
![]() |
Ahh. Søgte jo blot på HDCP på edbpriser ;) Desværre er der flest ATI kort... Og et 7950GT er nok lige overkill en til HTPC :) Men okay, så burde den også kunne kører Vista aero, når den tid kommer :) |
|
![]() |
|
![]() |
ja så er det det med hdcp ;) men har du prøvet med DVI -VGA forbindelse.. ;) ikke helt samme billed, men for de fleste så er det godt nok. Der er udkommet nogle grafikkort med hdcp mener at have set et 7600GT som havde HDMI og HDCP.. Skal lige lede efter det... (går lige et par timer... skal lige vække unger) |
|
![]() |
|
![]() |
Ikke noget der haster, men leder også selv :) HDMI har jeg ikke den store behov for, da lyden skal ovre anlægget.. Men hvordan fungere GFX med HDMI ? Har de indbygget et eller andet cheap-ass lydkort, eller kan de overfører lyd fra lydkortet og ind i gfx også ud via HDMI ? |
|
![]() |
|
![]() |
Det gik nemmere end forventet med at finde det ;) 7600GS er forberedt til HDCP men er ikke klar.. Men disse er klar med HDCP og det er et MSI NX7600GT grafikkort (billigere end 7900. og kan sagtens klare aero ;) men ikke Directx10) http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=2747 Fandt så lige disse via EDBpriser http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=15& Sort=Wanted&Soegeord=NX7600gt Men dus kal nok mere præcist via www.msi.com.tw for at være sikker på at evt købe det rigtige. DVi kan ikke klare lyd, det kan HDMI. de grafikkort som har deciceret HDMI port plejer at have forbindelse til computerens lydkort for at få lyden med. De kort jeg lige har fundet frem understøtter HDCP men har kun DVI ud, så du kan stadigvæk flytte lyden seperat til dit anlæg. Personligt bruger jeg DVI -HDMI med seperat lyd til mit fjernsyn (anlæg er for langt væk til at jeg gider trække kabler.) |
|
![]() |
|
![]() |
"7600GS er forberedt til HDCP men er ikke klar" ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |