recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 32" LCD M71 eller N71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung 32" LCD M71 eller N71

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmus Lundgree Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung 32" LCD M71 eller N71
    Sendt: 04-Januar-2007 kl. 10:27

Jeg håber på lidt hjælp i bestræbelserne på at finde mit første LCD tv.  Jeg skal primært se tv og dvd, og jeg har en alm. Selector fra TDC.

Jeg har efter meget søgen på nettet vurderet, at jeg skal have et 32" LCD tv i løbet af den næste måneds tid, og min kærlighed faldt på Samsungs M71-model til ca. 11.000 kr. Jeg opdagede så, at Samsung netop har lanceret en N71 model uden 100 Hz teknologi til nogle tusinde kroner under prisen for en M71.

Derfor rettede jeg henvendelse til en Samsung-mand (i magasin), som sage, at N71 stort set ikke blev solgt og at M71 er meget bedre. Derefter forhørte jeg mig i den lokale TV-forretning, som sagde at N71 gav et meget bedre billede og at 100 Hz teknologien ikke passede til et 32" tv.

Og så bliver jeg i tvivl om hvilket tv jeg skal vælge. Er M71 meget bedre eller er N71 mit næste tv?

Er der en venlig sjæl, der kan guide mig på vej?

Er der evt. et andet TV i 10-12.000 kroners klassen, der er markant bedre? (jeg er ret hooked på Samsung-designet :o)

Med venlig hilsen

Rasmus

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 11:17
Gå ud og kik på N71 og M71 et sted hvor de står sammen, og så få vist alm tv signal og DVD film så kan du selv vurdere hvad for et der er bedst for dig. Det er dine øjne der giver den bedste vurdering, her  på siden kan du få en masse forslag og så du bliver mere forvirret "måske".

Redigeret af klander - 04-Januar-2007 kl. 11:19
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 11:47

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Det er dine øjne der giver den bedste vurdering, her  på siden kan du få en masse forslag og så du bliver mere forvirret "måske".

Det er selvfølgelig rigtigt, men det kunne jo være, at der var mere erfarne øjne, der allerede havde foretaget vurderingen?

Mvh

Rasmus

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 12:50

Jeg har et M71 i 40". Og jeg bruger slet ikke 100Hz. Det giver et forkert billede (lysmæssigt) samt at det som det skulle afhjælpe (slør) det synes jeg det forværrer i en så betydlig grad, så jeg har svært ved at fatte hvad meningen overhovedet er med det.

Det skal dertil siges, at min skærm ikke er kalibreret endnu, (ikke korrekt ihvertfald), så det er muligt det ville ændre noget. Men jeg har svært ved at se, at det skulle kunne ændre noget mht. sløret. (Måske en forhandler (Otto) kan komme med indputs omkring dette fænomen).

Hvis det er eneste forskel på N71 og M71, så gå efter det billigeste. Jeg har dog Samsung mistænkt for, at det ikke bare er det. Eller også så har de en indstillings mulighed for 100Hz på M71, som ikke findes på min skærm. Eller min skærm er defekt. Jeg ved det ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne kontrolere det. Jeg konstatere bare, at jeg får et væsentlig bedre billede af at slå 100Hz fra. Og så falder hele argumentet for at skulle købe M71 fremfor N71, hvis Samsung fastholder, det er eneste forskel.

Men som altid - Lad dine egne øjne tale, hvis du har mulighed for det.

Til top
Frbgut Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 18:00

Jeg vil egentligt hellere anbefale dig en hel anden løsning, nemlig Philips 32PF9731D. Den er godt nok lidt dyrere men det er denne model jeg til sidst er endt med efter at have været omkring både JVC og Samsungs M71 modeller som alle havde pixelfejl eller andre fejl.

Billedet på Philips'en er så absolut bedre end Samsung'en og lyden på Samsung modellen er direkte dårlig. Det kan godt være at designet er pænt men det er i den grad på bekostning af lyden. Philips'en har desuden indbygget digital tuner og det giver et totalt flot billede på niveau med DVD på denne skærm.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 12:15

Tak for inputtet, men jeg synes at Philips'et du nævner, er lige i overkanten prismæssigt.

Er der en nogle andre, der har haft samme overvejelser som mig mht. valg mellem 32" M71 og N71. Hvad endte valget med og hvorfor?

Rasmus

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Juli-2004
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af Rasmus Lundgree Rasmus Lundgree skrev:

Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Det er dine øjne der giver den bedste vurdering, her  på siden kan du få en masse forslag og så du bliver mere forvirret "måske".

Det er selvfølgelig rigtigt, men det kunne jo være, at der var mere erfarne øjne, der allerede havde foretaget vurderingen?

Mvh

Rasmus

Følg det gode råd med "dine øjne"

Find en god butik, hvor de har mange udgaver/mærker, få dem til at vise rigtig antenne signal (ikke Selector eller sat) - DVD kan næsten alle tv vise flot, og nogle steder viser de HD klip (Pheww det ser godt ud, men det siger ikke så meget om hvad skærmen egentlig kan). Jeg var selv på butiks turne i 2005, og valgte selv Samsung over Philips (ups, men det var prisen der  - UNSDKYLD  - se nedenfor)

Pas på med at gå efter priser, forså får du nok ikke hvad du forventer, sagt på en anden måde "du får hvad du betaler for"  

Til top
crisbo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Oktober-2006
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2007 kl. 14:23
[QUOTE=Kandersen]

Jeg har et M71 i 40". Og jeg bruger slet ikke 100Hz. Det giver et forkert billede (lysmæssigt) samt at det som det skulle afhjælpe (slør) det synes jeg det forværrer i en så betydlig grad, så jeg har svært ved at fatte hvad meningen overhovedet er med det.

Det skal dertil siges, at min skærm ikke er kalibreret endnu, (ikke korrekt ihvertfald), så det er muligt det ville ændre noget. Men jeg har svært ved at se, at det skulle kunne ændre noget mht. sløret. (Måske en forhandler (Otto) kan komme med indputs omkring dette fænomen).

Hvis det er eneste forskel på N71 og M71, så gå efter det billigeste. Jeg har dog Samsung mistænkt for, at det ikke bare er det. Eller også så har de en indstillings mulighed for 100Hz på M71, som ikke findes på min skærm. Eller min skærm er defekt. Jeg ved det ikke, og jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne kontrolere det. Jeg konstatere bare, at jeg får et væsentlig bedre billede af at slå 100Hz fra. Og så falder hele argumentet for at skulle købe M71 fremfor N71, hvis Samsung fastholder, det er eneste forskel.

Men som altid - Lad dine egne øjne tale, hvis du har mulighed for det.

Har helt det samme problem med slør som dig, bliver først ok når jeg slår 100hz fra. Skod at købe et tv som bliver solgt på netop  den funktion....og så virker det sgu' ikke.....eller også har jeg bare hårdt brug for hjælp til at indstille det ordentligt

Redigeret af crisbo - 11-Januar-2007 kl. 14:35
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu