|
nye Højtalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
hoffer
Bruger Oprettet: 30-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-Februar-2021 kl. 18:39 |
Hej , skal til at købe nye/brugte højtalere . jeg har forelsket mig lidt i Dali Opticon 6 som jeg synes lyder forrygende - men nu er jeg blevet tilbudt et sæt Dali Icon 6 til uhørt billige penge - og de er jo forgængeren til opticon . skal jeg gå efter Icon 6 eller købe opticon 6 i stedet for . er bestemt også åben for andre forslag i den prisgruppe som opticon 6 ligger i brugt
På forhånd tak vh Hoffer
|
|
mvh
hoffer |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du synes IKON 6 lyder godt og er pæne, så ville jeg da spare lidt penge der.
Nu synes jeg at Dali generelt er meget lyser og skingre i lyden, men i den prisklasse er der ret mange forskellige. Evt. Klipsch, mindes også deres horndiskanter som værende lyse i lyden. Audiovector QR3, husker dem som knap så skingre. KEF Focal, det er lang tid siden jeg har hørt dem puha der er mange, men hvad kræver du af dem? Hvad skal de bruges til? Er det ren musik? Ren film? Stort rum? Krav til om det skal kunne spille bragende højt? eller ? Hvad spiller det sammen med? |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor meget skal du give for Opticon 6 højtalerne? Jeg har selv disse og er super tilfreds.
|
|
hoffer
Funktioner
Tak(0)
|
Hej , de skal hovedsageligt bruges til film og musik og selvfølgelig en fest i ny og næ . Rummet de skal spille op er en stue med køkken alrum på ca 50m3 . Vh Preben
|
|
mvh
hoffer |
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Dali oberon 9, dem er der lige mere power i når du har et stort rum
Hvilken forstærker ?
Redigeret af gasolin - 22-Februar-2021 kl. 22:43 |
|
hoffer
Funktioner
Tak(0)
|
Min forstærker er lige nu en yamaha rx-v 2067 , en ældre sag Men har planer om at skifte den ud med måske denon avc-×4700 eller noget i den stil. |
|
mvh
hoffer |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor hvis ikke du har et surround anlæg ?
|
|
hoffer
Funktioner
Tak(0)
|
Har da fuldt 7-2 surround anlæg - leder bare efter nogle nye front højtalere.
|
|
mvh
hoffer |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
I et surround sound anlæg skal alle højtaler helst være ens for at få den bedste lyd
Hvad højtaler har nu ?
Redigeret af gasolin - 23-Februar-2021 kl. 13:44 |
|
hoffer
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige nu Cerwin Vega 1215 mk2 ( er ved at blive solgt )
Dali opticon vocal center , kef satellitter - kan ikke huske model Aktiv sup - ace bass ( over 10 år gammel men lyder fantastisk) Har prøvet med ens højtalere i rent setup - ikke noget for mig. Vh Preben
|
|
mvh
hoffer |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Komplett sæt Dali Oberon https://www.whathifi.com/reviews/dali-oberon-5-51-speaker-package
Redigeret af gasolin - 23-Februar-2021 kl. 14:36 |
|
hoffer
Funktioner
Tak(0)
|
Ellers tak , ikke lige min stil 😊 men tak for link
|
|
mvh
hoffer |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |