|
DAB lukkes i Irland - FM fortsætter. |
Besvar | Side 123 6> |
Forfatter | ||
reslfj
Guld medlem Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-Marts-2021 kl. 16:01 |
|
Irlands stats radio og tv RTÉ (svarer til DR) har siden 2006 sendt flere radiokanaler via et DAB sendenet.
Det er nu slut ifølge en meddelelse fra RTÉ. I fremtiden vil der være FM radio (RTÉ Radio 1 sendes også på 252 kHz langbølger), samt radio over DVB-T/DVB-C og internet radio (streaming). Lars :)
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nøj det gad jeg godt i DK :( |
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du da modtage DAB+ ordentligt? Alle kanalerne, altså... Det går ikke så godt her, på en alm. teleskopantenne. (Argon iNet3)
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
JesperRou
Bruger Oprettet: 13-August-2009 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 203 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det var egentligt en del af pointen. Jeg er begyndt at blive træt af DAB radio i bilen, der er alt for mange udfald og dårlig kvalitet. Ja, jeg husker selvfølgeligt også dårlig dækning på FM båndet, men det var mange år siden og jeg oplevede aldrig den metalliske kvalitet som jeg gør på DAB, som jeg antager er pga. digital lossy komprimering. Det er sikkert ikke teknologiens skyld, nærmere DR's implementering. Hjemme bruger jeg internet baseret radio istedet, for så er dækning ihvertfald ikke et problem. |
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1681 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Det er svært at få øje på hvem DAB henvender sig til. Hjemme har man internet of kan streame ALT. På farten har man sin telefon og kan streame lige så meget som hjemme og sørme om ikke mange telefoner også har FM. INGEN telefoner har DAB.
Hvem bruger DAB og hvorfor?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er godt nok længe siden jeg havde en telefon med FM.....
Klaus
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg bruger en gang imellem DAB+ i bilen til P5, som ikke sendes på FM
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
P6 Beat...
|
||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er stadig FM-chipset i langt de fleste mobiler. Det kræver blot en app, for at fungere. Det blev i øvrigt aftalt, for et par år siden, blandt mobilproducenterne, at fremadrettet skal alle mobiler have mulighed for FM modtagelse.
Redigeret af Flippo - 07-Marts-2021 kl. 08:28 |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19554 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du linke til en der virker med min iPhone SE? Klaus
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(1)
|
|
Selvfølgelig lukkes DAB i Irland. DAB(+) har været en dødssejler i 10+ år. Det er kun dumme politikere og embedsmænd, som kan se noget smart i det, og derfor laver tåbelig lovgivning omkring det!
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Alle mobiler som har Qualcomm LTE chip, har også FM-modtager.
Redigeret af Flippo - 07-Marts-2021 kl. 00:25 |
||
Besvar | Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |